5 podstawowych zasad biznesowego savoir-vivre’u podczas spotkań
Przestrzeganie zasad savoir-vivre’u podczas spotkań biznesowych jest dla zapraszanego klienta ważną informacją na temat firmy. Poprawne i eleganckie przyjęcie kontrahenta świadczy bowiem nie tylko o profesjonalizmie przedsiębiorstwa, o jego dobrym wizerunku, ale również jest odbiciem stosunku firmy do klienta. O czym zatem należy pamiętać, aby pierwsze wrażenie było jak najlepsze i zostało zapamiętane na długo?
Bycie zorganizowanym – nuda czy łatwiejsze życie?
Uporządkowanie otoczenia wokół siebie oraz dobra organizacja spraw codziennych nie musi kojarzyć się z przewidywalnością oraz brakiem spontaniczności w działaniu. Wręcz przeciwnie, ład przestrzeni, która nas otacza, oraz planowanie zadań usprawniają naszą pracę, sprawiając tym samym, że mamy więcej czasu dla siebie i swoich bliskich.
Dobry plan, czyli praca nad długoterminowymi zadaniami
Bez względu na to, czy lepsze efekty pracy osiągasz, mając przysłowiowy „nóż na gardle”, czy pracując nad projektem systematycznie, to i tak podstawą dobrego zarządzania zadaniami jest określony wcześniej plan działania oraz właściwe oszacowanie czasu przeznaczanego na pracę.
Notatnik czy program – jakie narzędzie do zarządzania czasem jest najlepsze?
Mając codziennie do załatwienia wiele spraw, nie sposób ich wszystkich zapamiętać bez użycia choćby zwykłej kartki papieru i ołówka. Notatniki, terminarze, kalendarze, kartki samoprzylepne, a także programy komputerowe i aplikacje internetowe stworzone specjalnie do zarządzania naszym czasem mają za zadanie pomóc nam rozplanować wszystkie obowiązki, tak by jak najproduktywniej zorganizować swoją pracę.
Jak prowadzić innowacyjnie biznes?
Prowadzenie innowacyjnego biznesu jest w obecnej sytuacji gospodarczej szansą dla przedsiębiorców na utrzymanie się na rynku. Innowacja nie musi od razu oznaczać wymyślenia całkowicie nowego produktu, biznesu czy nowej usługi. Może to być po prostu działanie zmierzające do unowocześnienia dotychczasowych naszych posunięć biznesowych, udoskonalenia towaru, tak, by prowadzona przez nas firma zapełniła lukę w danej […]
W jaki sposób zaangażować pracowników w misję firmy?
Pracownik zaangażowany w misję firmy i w swoją pracę to pracownik dobrze zmotywowany. Nie tylko lubi to, co robi, ale dodatkowo wie, w jakim celu – bliższym i dalszym – wykonuje powierzone mu zadania, widzi w nich sens i jest świadomy tego, że dobrze je realizuje. Obowiązkiem pracodawcy jest czuwać nieustannie nad tym, aby motywacja […]
Less is More (Mniej znaczy Więcej)
— Ludwig Mies van der Rohe
Nie zdzieraj skóry z klientów, czyli jak wyceniać?
Prowadzenie biznesu to sztuka kompromisu – pomiędzy Twoją chęcią zysku a racjonalnym wycenieniem oferowanych przez Ciebie produktów czy usług i tym samym utrzymaniem jak najdłuższej współpracy z klientem. Więcej zdziałamy i więcej zyskamy, jeśli wyceniając swoją pracę, mamy w perspektywie długofalową relację z kontrahentami, a nie szybki i pojedynczy zysk.
Jak skutecznie wdrożyć CRM?
System CRM, kiedy znajdzie już w firmie swoje zastosowanie, a użytkownicy poznają wszystkie jego funkcje, wpłynie on na sprawne zarządzanie wszystkimi działaniami biznesowymi przedsiębiorstwa. Co należy jednak zrobić, aby proces wdrożenia CRM nie był drogą przez mękę?
Rośliny produkujące powietrze w biurze
3 pospolite rośliny postawione w biurze poprawią znacząco jakość powietrza, a tym samym wydajność i komfort w pracy. Krótki wykład na konferencji TED prowadzony przez Kamala Meattle odpowiadający na pytanie jakie rośliny powinniśmy mieć w biurze, aby poprawić jakość powietrza.
Jakie zadawać pytania klientom?
Dobre przygotowanie do spotkania biznesowego z klientem jest wyrazem naszego szacunku do niego oraz profesjonalnego podejścia do naszej z nim współpracy. Zadawanie właściwych pytań jest częścią tego przygotowania. Na ich podstawie możemy dokonać analizy potrzeb klienta oraz odpowiednio sklasyfikować jego handlowe plany.
Codzienna odprawa – super skuteczny sposób na utrzymanie motywacji
Różne są sposoby motywowania pracowników do wykonywania codziennych obowiązków. Wydawać by się mogło, że najskuteczniejsze są te materialne – podwyżki, premie czy inne finansowe korzyści. Owszem, może i są one skuteczne, ale motywują pracownika jedynie przez krótki czas, do momentu, aż nacieszy się on dodatkowym przypływem gotówki. Pracodawca poszukiwać powinien natomiast takiego rodzaju zachęty, który […]
Content is king
Web Content
10 przedmiotów jakie zastąpił smartfon
Smartfon – kolejny gadżet powielający funkcje dostępne za pomocą innych urządzeń? Czy może coraz bardziej niezbędny przedmiot ułatwiający załatwienie codziennych spraw? Co takiego może nam zastąpić smartfon? Bez czego moglibyśmy się obyć, będąc posiadaczami zgrabnego, przenośnego komputera, czyli smartfona? 1. Książki, gazety, magazyny i wszystkie inne czytadła Nic, oczywiście, nie zastąpi fizycznej obecności książki na […]
43 foldery, czyli łatwy sposób na sprawne zarządzanie dokumentami
Twoje biurko tonie od sterty dokumentów, kartek, notatek, faktur, prospektów i innych papierów? Nie wiesz, gdzie mógłbyś je schować i w jaki sposób posortować, tak by potem wszystko bez trudu odnaleźć? Idealnym, bo niezwykle łatwym rozwiązaniem jest zorganizowanie całej dokumentacji w 43 foldery.
Dobrze zorganizowana przestrzeń biura = dobra organizacja pracy
Przyjemna dla oka i uporządkowana przestrzeń biura, a także dobrze zorganizowane najbliższe miejsce pracy, czyli biurko, mają bezpośredni wpływ na jakość i efekty wykonywanych zadań. Nadmiar zbędnych rzeczy, chaos w dokumentach oraz ogólny nieład w biurze działa na nas rozpraszająco i utrudnia, a nawet uniemożliwia codzienne funkcjonowanie w miejscu pracy. Dlatego tak ważne jest, aby […]
Notuj, inaczej zapomnisz
Kartka papieru, długopis i notatka gotowa. Choć notowanie nie wiąże się praktycznie z żadnym wysiłkiem ani kosztem, to jednak i tak wolimy coś po prostu zapamiętać. W konsekwencji, obciążając mózg zbyt dużą ilością informacji i danych, nie jesteśmy w stanie na niczym się skupić, a o tym, co mieliśmy zapamiętać zapominamy. Jak zatem przekonać się […]
„Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj”, czyli łamiemy prawo Parkinsona
Prawo Parkinsona brzmi: „Wykonywana praca rozszerza się tak, by wypełnić czas dostępny na jej ukończenie.” W praktyce oznacza ono, że mając na realizację zadania określoną ilość czasu, zazwyczaj wykonujemy go w jak najpóźniejszym terminie, mówiąc potocznie – „na ostatni dzwonek”. A to, oczywiście, niesie za sobą inne skutki, między innymi marnowanie sporej ilości czasu na […]
Dlaczego warto prosić o rekomendację?
Prośba skierowana do klientów o dzielenie się pozytywnymi opiniami o Twojej firmie jest świadomym działaniem marketingowym, które może skutkować pozyskaniem nowego grona odbiorców. Pamiętać jednak trzeba o tym, że to nie klienci mają obowiązek wystawiania Tobie rekomendacji, ale to Ty, jako świadomy przedsiębiorca, masz zarazem i prawo, i obowiązek prosić ich o polecenie usług bądź […]
Pamiętaj, że każda osoba w firmie „Sprzedaje”
Bez względu na to, jakie stanowisko zajmujesz w firmie i niezależnie od tego, w jakim stopniu jesteś w niej zaangażowany w proces sprzedaży, w każdej sytuacji zachodzącej w miejscu pracy i w każdym kontakcie z klientem jesteś zawsze osobą sprzedającą. Każdy gest i słowo skierowane pod adresem potencjalnego klienta ma znaczenie.
Jak prosić o rekomendację?
Rekomendacja, czyli polecenie usług bądź towarów konkretnej firmy swoim znajomym, współpracownikom czy innym klientom, to wyraz lojalności partnera biznesowego lub kontrahenta względem przedsiębiorstwa. Natomiast prośba o rekomendacje ze strony firmy to świadome narzędzie marketingowe, budujące jej pozytywny wizerunek na rynku oraz przynoszące konkretne korzyści w postaci większego grona odbiorców.
Sposoby na zwiększenie motywacji przy realizacji długotrwałych projektów
Ciężko jest utrzymywać motywację do działania na jednakowo wysokim poziomie w momencie, gdy mamy do czynienia z projektami, na których efekty musimy długo czekać. Zdecydowanie lepiej jednak, gdy drogę do celu pokonujemy dość wolno aniżeli zatrzymujemy się w połowie trasy i zarzucamy wykonanie do końca, marnując swoją dotychczasową pracę.
God is in the details (Bóg jest ukryty w szczegółach)
— Ludwig Mies van der Rohe
Jak poprowadzić działania marketingowe?
Wspieranie procesu sprzedaży nie jest tylko i wyłącznie obowiązkiem działu marketingu. W firmie każdy z pracowników odpowiada za jej wizerunek w oczach klienta i wpływa tym samym na wzrost bądź spadek wyników sprzedaży. Dlatego wszystkie czynności działu marketingu powinny być bezpośrednio związane z działem handlowym. Musi pomiędzy nimi istnieć ścisła współpraca.
Jak założyć jednoosobową firmę w kilku krokach?
Założenie firmy nie musi wiązać się z załatwianiem wielu skomplikowanych formalności. Z pomocą przychodzi nam bowiem dzisiaj Internet, dzięki któremu wykonać możemy kilka urzędowych kroków. Zatem jeśli tylko mamy ciekawy pomysł na biznes, tak zwana „papierkowa robota” nie powinna nas odstraszać.
Jak pisać dobre prasówki?
Wartościowy komunikat prasowy, z perspektywy mediów jako głównych decydentów, to taki, który nadaje się do opublikowania i rozpowszechnienia. Co zrobić, aby taki właśnie był? Wystarczy podczas jego tworzenia pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Zapraszam poniżej 🙂
Kobieta w biznesie
W przeciwieństwie do mężczyzn, dla których naturalnym priorytetem od zawsze było zapewnienie swojej rodzinie bezpieczeństwa finansowego i realizowanie się właśnie w przestrzeni zawodowej, kobiety spełniały się w roli matek i pań domu. To odwieczny, wynikający również z natury ludzkiej i jej ukształtowania, podział ról społecznych. Jednak model ten, zmieniający się od jakiegoś czasu, stopniowo ustępuje […]
Inbox Zero – czyli jak powinno się korzystać z poczty elektronicznej?
Poczta elektroniczna jest elementarnym narzędziem pracy każdej firmy, każdego przedsiębiorstwa oraz biznesu. Należy zatem korzystać z niej w sposób świadomy i uporządkowany, tak by nie była ona czynnikiem dezorganizującym i utrudniającym nasze działanie, ale wpływała usprawniająco na pracę. Pomocna w osiągnięciu tego celu jest metoda Inbox Zero.