Szkolenie sprzedażowe błędy

5 najczęstszych błędów szkolenia sprzedażowego

Nie istnieje dziedzina, której nie można udoskonalić. Podobnie jest w branży szkoleń sprzedażowych. Poniżej zamieszczamy listę pięciu najbardziej typowych błędów popełnianych najczęściej przez firmy organizujące tego rodzaju szkolenia i podpowiadamy sposoby na poradzenie sobie z nimi. A wszystko po to, aby sprzedaż mogła być prowadzona mądrze i efektywnie.

Braki w dopasowaniu

Firmy odpowiedzialne za przygotowanie i prowadzenie szkolenia sprzedażowego powinny dostosować ich treść do indywidualnych potrzeb przedstawicieli handlowych i pracowników bezpośrednio związanych ze sprzedażą. Szkolenie musi nawiązywać do realnych sytuacji, wątpliwości, odpowiadać na konkretne pytania – ważny jest tutaj kontekst, a nie przeprowadzanie szkolenia dla samego szkolenia. Każdy z przedstawicieli handlowych ma inne doświadczenie w sprzedaży, niektórzy z nich działają w branży od wielu już lat, inni dopiero się w niej pojawili i ten czynnik należy wziąć pod uwagę. Z treści przekazywanej w trakcie szkolenia muszą wyciągnąć coś dla siebie i jedni, i drudzy.

Skupianie uwagi tylko na podwładnych

Często szkolenie sprzedażowe adresowane jest wyłącznie do przedstawicieli handlowych, zapomina się natomiast o tych, którzy nimi kierują. To ważne, aby menagerowie również zostali objęci szkoleniem, ponieważ ich podwładni nierzadko szukają dodatkowych wskazówek i porad właśnie u swoich szefów.

Jednorazowość

Firmy organizujące szkolenia sprzedażowe traktują je nieustannie w sposób doraźny, jako jednorazowe wydarzenie, które ma załatwić wszystkie problemy palące branżę sprzedażową. Tymczasem każdy wie, że wiedza zdobywana w taki sposób nie przynosi żadnych rezultatów. Jednorazowość powinna być zatem zastąpiona regularną powtarzalnością.

Wiedza o produkcie kluczem do owocnej sprzedaży

Szkolenie z zakresu produktów to nie to samo, co szkolenie dotyczące jego sprzedaży. Tymczasem firmy organizujące szkolenia bombardują ich uczestników informacjami na temat sprzedawanych towarów, myśląc, że przełoży się to na efektywną sprzedaż. Nic bardziej mylnego. Oczywiście, jest ważne, aby przedstawiciele handlowi rozumieli dany produkt, ale jest równie istotne, aby uczyli się, jak przeprowadzać rozmowy handlowe.

Brak realizacji

Wiele firm uważa, że jeżeli będą roztaczać dalekosiężne plany, realizacja zamierzeń szkolenia sprzedażowego obroni się sama. Jest na przykład dość powszechne wśród firm organizujących szkolenia sprzedażowe, aby wybierać najlepiej sprzedające się systemy sprzedażowe w celu polepszenia wyników sprzedaży. Nie starają się jednak uwzględnić ogólnych warunków korzystania z tych systemów czy ich wdrożenia.

Oto najczęściej spotykane błędy szkoleń sprzedażowych. Świadomość ich istnienia jest już pierwszym krokiem do poprawy sytuacji. Znajdując wady, łatwiej z nimi walczyć.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.