6 morderców konwersji na stronach internetowych

Konwersja w odniesieniu do strony internetowej jest pojęciem z zakresu e-marketingu. Zachodzi ona wówczas, gdy odwiedzający witrynę użytkownik wykona pożądaną przez twórcę strony czynność. Może to być rejestracja na stronie, założenie konta, dodanie produktu do schowka, koszyka, złożenie zamówienia, zapisanie się do newslettera czy wysłanie formularza kontaktowego. Celem konwersji jest, oczywiście, zwiększenie zysków firmy reklamującej swoje usługi bądź towary za pomocą strony internetowej. Co należy zrobić, a czego unikać, aby wskaźnik konwersji był zadowalający?

1. Wiarygodne informacje

Prowadząc stronę internetową, przede wszystkim popracuj nad jej treścią. Przekazuj rzetelne, konkretne i sprawdzone informacje, odwołuj się do faktów i liczb. Unikaj podkoloryzowania rzeczywistości, słownych banałów, nie mów, że coś jest „najlepsze”, „najszybsze” – odbiorca się na to nie nabierze.

2. Wycisz emocje

Traktuj odbiorców Twojej strony w sposób szczery i bezpośredni, bądź dla nich życzliwy i pomocny. Słowna przesada i zbędne emocje na pewno nie przydadzą Ci nowych klientów. Uważaj szczególnie na wykrzykniki. Zwykło się bowiem uważać, że są one znakiem marnego sprzedawcy bądź leniwego copywritera, który nie ma za wiele do powiedzenia.

3. Odwrócona kolejność

Przygotowując treści na swoją stronę, nie musisz trzymać się sztywno kolejności ich przedstawiania. Taka praktyka często powoduje, że tekst pełen jest zbędnych informacji. Zacznij od końca, czyli wniosków, a potem stopniowo rozwijaj kolejne części. Przedstaw przyciągające uwagę odbiorców obietnice, wskaż wyraźne korzyści i przełam jakiekolwiek zastrzeżenia klientów.

4. Prostota języka

Dostosuj język przekazywanych treści do swoich odbiorców. Nie popisuj się przed nimi swoją elokwencją, bo z czasem możesz stracić całą publiczność. Stosuj żargon, ale tylko wtedy, gdy masz pewność, że odbiorcy go zrozumieją.

5. Zdjęcia nie zawsze znaczą więcej niż słowa

Przeładowanie strony nieistotnymi i dużymi zdjęciami z pewnością nie przełoży się na wysoki wskaźnik konwersji Twojej witryny. Unikaj zatem niezrozumiałych i zbytecznych zdjęć, w żaden sposób niezwiązanych z treścią, zmniejsz także objętość obszerniejszych grafik.

6. Darmowy? To za mało, dorzuć do tego coś jeszcze

Nie łudź się, że bezpłatny newsletter czy darmowa rejestracja na stronie zrobią swoje i wskaźnik konwersji strony automatycznie wzrośnie. Dziś użytkownicy chcą dostać coś jeszcze, darmowa usługa nie robi już na nich wrażenia. Dlatego zawsze przedstawiaj dodatkowe korzyści, jakie niesie za sobą na przykład zapisanie się do newslettera. Daj odbiorcom dowód na to.

Praca nad wzrostem wskaźnika konwersji na stronie to między innymi praca nad jej czytelnością oraz jakością treści. Ale liczy się tutaj przede wszystkim znajomość swojego odbiorcy, gdyż to właśnie on jest głównym korzystającym z Twojej witryny.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.