kciuki

Pamiętaj, że każda osoba w firmie „Sprzedaje”

Bez względu na to, jakie stanowisko zajmujesz w firmie i niezależnie od tego, w jakim stopniu jesteś w niej zaangażowany w proces sprzedaży, w każdej sytuacji zachodzącej w miejscu pracy i w każdym kontakcie z klientem jesteś zawsze osobą sprzedającą. Każdy gest i słowo skierowane pod adresem potencjalnego klienta ma znaczenie.

Jesteś odpowiedzialny za wizerunek firmy

Każdy element Twojego zachowania w relacji z klientem mówi nie tylko o Tobie, ale przede wszystkim o firmie, której jesteś częścią. Twój stosunek do klienta, zwykły uśmiech bądź wypowiedziane w windzie czy na korytarzu „dzień dobry” lub „miłego dnia” wpływają na to, w jaki sposób postrzega on firmę. To od drobnych, codziennych gestów szeregowych pracowników przedsiębiorstwa rozpoczyna się budowanie interakcji pomiędzy klientem a firmą oraz całego procesu sprzedaży.

Zaangażowanie oraz realizacja celów firmy

Firma przyjazna klientowi to taka, w której każda osoba dba o jego maksymalne usatysfakcjonowanie oraz pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Zarządzając firmą, musisz uświadomić swoich pracownik, że każdy najdrobniejszy szczegół ich zachowania w kontakcie z klientem ma znaczenie w całościowym procesie sprzedaży. Proces ten zaczyna się już w momencie przekroczenia progu Twojej firmy przez klienta. A ten tworzy obraz przedsiębiorstwa na podstawie zachowania każdego napotkanego pracownika. Dlatego naucz swoich współpracowników budować zaangażowanie w zespole, przypominaj, że wszyscy są w nim odpowiedzialni za realizację strategicznych celów firmy.

Nie ma znaczenia, czy jesteś w firmie kierownikiem, managerem, handlowcem, stażystą, ochroniarzem czy pracownikiem szatni – to na podstawie tego, co klient zobaczy w Twoim zachowaniu i postawie, podejmie decyzję, czy chce wchodzić w bliższe kontakty biznesowe z przedsiębiorstwem. To od szeregowych pracowników firmy rozpoczyna się proces sprzedaży. Dlatego zanim klient trafi do biura prezesa czy głównego managera, może stracić ochotę na jakąkolwiek współpracę.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.