AdWords Logo

Reklama w Google AdWords – dlaczego małe firmy powinny się tym zainteresować?

Sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy i pozyskanie tym samym nowych klientów jest sporo. To między innymi wszelkiego rodzaju techniki SEO, jak chociażby optymalizacja tytułu strony, jej opisu, adresu URL czy korzystanie z Narzędzi dla webmasterów Google. Ważnym działaniem e-marketingowym jest również zareklamowanie własnej firmy w Google AdWords.

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords mieści się w szeroko pojętej dziedzinie marketingu internetowego. Są to linki sponsorowane, wchodzące w skład płatnego wyszukiwania Google. Reklama danej firmy pojawia się obok wyników wyszukiwania organicznego na podstawie wpisanych przez użytkowników do wyszukiwarki słów kluczowych. Reklamodawca, czyli dane przedsiębiorstwo, płaci za reklamę tylko wówczas, gdy internauta kliknie link i odwiedzi stronę firmy.

Zalety korzystania z Google AdWords

Główną korzyścią Google AdWords, którą potwierdza wielu przedsiębiorców, jest pozyskiwanie nowej rzeszy klientów. Linki sponsorowane pozwalają na znacznie łatwiejsze odnalezienie firmy w zasobach internetowych, a przez to wpływają na zwiększenie ruchu użytkowników na stronach przedsiębiorstw. Ponadto, obecność firmy w głównych wynikach wyszukiwania decyduje o rozpoznawalności jej marki i buduje wśród klientów postawę zaufania.

Pełna kontrola

Google AdWords dają korzystającemu z nich reklamodawcy pełną swobodę oraz kontrolę – zarówno nad treścią i formą reklam, jak i wydatkami związanymi z umieszczaniem linków sponsorowanych. Użytkownik Google AdWords może w każdej chwili wpływać na treść reklamy, ma on także do dyspozycji zróżnicowane jej formaty. To od niego zależy wybór odpowiednich słów kluczowych oraz kierunek publikowania linków, które mogą być uruchamiane jedynie sezonowo bądź lokalnie w odniesieniu do konkretnych miast czy regionów. Dzięki temu oferta danej firmy trafi do odbiorców z najbliższego jej otoczenia i do tych, którzy aktualnie najbardziej jej potrzebują. Co więcej, reklamodawca, na podstawie prognoz liczby odwiedzin tworzonych przez system, optymalizuje zapłatę dla AdWords i sam ustala na przykład maksymalną cenę za kliknięcie w link. W konsekwencji, użytkownik ma poczucie, że każda jego złotówka zostaje spożytkowana w jednym, najważniejszym celu – zdobyciu nowego klienta.

Google AdWords to powszechnie stosowane narzędzie marketingowe, wykorzystywane z powodzeniem przez małe firmy. Aby przynosiło ono długofalowe rezultaty, zaleca się łączenie linków sponsorowanych z innymi metodami na wypromowanie swojej marki w Internecie, między innymi z pozycjonowaniem strony www czy jej zareklamowaniem w mediach społecznościowych.

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *