Content marketing – odkryj jego potencjał!

Przez jednych niedoceniany, przez innych niezrozumiały lub prowadzony niezbyt starannie i bez należytej uwagi. Content marketing, bo o nim mowa, zyskuje od jakiegoś czasu coraz większe znaczenie wśród działających w branży seo. Jest doskonałym sposobem na zwiększenie ruchu użytkowników na stronie internetowej. Dzięki temu content marketing może być wykorzystywany przez przedstawicieli różnych branż jako narzędzie w pozyskiwaniu nowych klientów.

Czym jest content marketing?

W dosłownym tłumaczeniu, które dobrze oddaje znaczenie pojęcia, content marketing to marketing treści. Są to wszelkiego rodzaju wartościowe treści dotyczące dziedziny, w jakiej działa firma, przekazywane poprzez rozmaite kanały. Najbardziej znanym przykładem takiego marketingu są branżowe blogi. Poza nimi należy wymienić: treści publikowane w szeroko rozumianych social mediach, merytorycznie wartościowe artykuły publikowane na stronie internetowej przedsiębiorstwa lub na innych pokrewnych witrynach, newslettery, video, webinary, czyli internetowe szkolenia w formie prezentacji online, podcasty, e-booki, infografiki, branżowe e-czasopisma udostępniane przez firmę, konferencje internetowe czy mobilne aplikacje. Lista form, jakie przybiera content marketing jest wciąż otwarta, ponieważ nieustannie poszerzają się kanały, poprzez które przedsiębiorcy starają się dotrzeć do swoich odbiorców. Oczywiście, nie trzeba korzystać ze wszystkich form content marketingu. Należy wybrać te z nich, które jak najtrafniej korespondują z potrzebami Twoich odbiorców.

Co Ci daje content marketing?

Prowadzony z należytą uwagą i systematycznością, a co najważniejsze merytorycznie wartościowy marketing treści przyciąga uwagę większej grupy odbiorców. A nie jest to bynajmniej grupa przypadkowa. Adresaci docierający do prowadzonego przez firmę bloga poszukują odpowiedzi na konkretne pytania, szukają rozwiązań, porad i sugestii. Zaspokajając swoją potrzebę wiedzy, z pewnością ponownie odwiedzą daną stronę internetową, a stąd już niedaleka droga do tego, aby stali się realnymi odbiorcami usług konkretnej firmy. Ta ostatnia, publikując wartościowe treści, tworzy pozytywny i pełen zaufania wizerunek eksperta, specjalisty w danej dziedzinie. Zdobywając coraz szersze grono wiernych odbiorców, możesz być pewien, że podzielą się oni z innymi użytkownikami informacją o Twoim istnieniu. Najczęściej wykorzystywanym sposobem jest udostępnianie linków do artykułów w mediach społecznościowych.

Aby marketing treści przyniósł zadowalające efekty, potrzeba systematyczności i cierpliwości. To nie jest metoda, która przynosi w krótkim czasie spektakularne efekty. To metoda małych, ale nieprzerwanych kroków. Sam nawet nie zauważysz, kiedy wciągnie Cię na tyle, że nie będziesz chciał z niej zrezygnować.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.