Content Marketing? Czym się to je?

Z wiedzą na temat własnej branży możemy dotrzeć do klientów na wiele sposobów, szczególnie dziś, gdy komunikacja internetowa jest tak bardzo rozwinięta. Prowadzisz bloga firmowego? Publikujesz newslettery? Jeśli tak, to znaczy, że nie są Ci obce działania z zakresu content marketingu.

Content marketing, czyli co?

Content marketing, czyli marketing treści, jest jednym z rodzajów działań marketingowych prowadzonych przez firmy. Polega on na tworzeniu i darmowym dzieleniu się wartościowym przekazem ze swoimi klientami – tymi obecnymi, jak i potencjalnymi. Główny cel strategii, jaką jest content marketing, to przyciągnięcie odbiorców i ich pozyskanie jako wiernych klientów. Rodzaj treści, którą się dzielisz, jest ściśle związany z branżą, w jakiej działasz. Edukując ludzi w konkretnej dziedzinie, w której Ty sam jesteś fachowcem, sprawia, że zaczynają Cię oni poznawać, lubić i ufać w stopniu wystarczającym, aby zacząć z Tobą współpracować. Jakie zatem formy przekazu są przykładem marketingu treści? To wszelkie codzienne działania, które opowiadają historię na temat Twojej marki, czyli artykuły pisane na blogu firmowym, podcasty, publikowane książki o tematyce branżowej, newslettery, udział w konferencjach oraz tradycyjne formy z zakresu PR, czyli treści w folderach, broszurach czy ulotkach. Content marketing to, ujmując rzecz najogólniej, wszystkie te miejsca w świecie realnym i wirtualnym, które pobudzają do interakcji z klientami.

Co daje content marketing?

Dzieląc się wartościową treścią, merytorycznymi informacjami, własnymi doświadczeniami oraz osobistą historią dotyczącą Twojej branży, przyciągasz do siebie klientów. Content marketing pomaga w widoczny sposób budować Twój autorytet jako fachowca w swojej branży, tworzyć markę firmy oraz podbudowywać jej wartość. Pamiętaj, aby wiedza, którą przekazujesz, była zawsze opracowywana w sposób atrakcyjny i łatwy do przyswojenia. Dzięki temu trafisz do jak najszerszego grona odbiorców.

W sytuacji ogromnej konkurencyjności na rynku, nie wystarcza już prowadzenie firmy „tak po prostu”. Content marketing musi być obowiązkowym narzędziem budowania marki, które pomoże Ci ugruntować pozycję Twojego biznesu.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.