Dlaczego warto prosić o rekomendację?

Prośba skierowana do klientów o dzielenie się pozytywnymi opiniami o Twojej firmie jest świadomym działaniem marketingowym, które może skutkować pozyskaniem nowego grona odbiorców. Pamiętać jednak trzeba o tym, że to nie klienci mają obowiązek wystawiania Tobie rekomendacji, ale to Ty, jako świadomy przedsiębiorca, masz zarazem i prawo, i obowiązek prosić ich o polecenie usług bądź towarów Twojej firmy innym kontrahentom.

Na złość złym opiniom

Najczęściej jest tak, i to zasada ogólnożyciowa, nie tylko biznesowa, że na dłużej pozostają nam w pamięci złe rzeczy, o dobrych szybko zapominamy. Dlatego też fora internetowe i media społecznościowe kipią od negatywnych opinii na temat usług czy produktów danych firm. Niezadowolony klient podzieli się swoim rozczarowaniem z wieloma, w dodatku nieproszony o to. Klient usatysfakcjonowany, wręcz przeciwnie. Nie tylko wypowie dobre słowo o firmie znacznie mniejszemu gronu znajomych, co jeszcze nie zrobi tego z własnej woli. Stąd też wynika tak duża potrzeba dzielenia się pozytywną opinią. Każdy, kto prowadzi firmę, musi uświadomić sobie ogromną rolę rekomendacji w całym procesie handlowym. Dlatego tak często należy prosić klientów o polecanie firmy ich znajomym, innym współpracownikom, przypominać im o tym nieustannie. Tylko w ten sposób zminimalizować można skutki chętniej udzielanych, złych opinii.

Buduj lojalność klienta

Dzielenie się klienta dobrą opinią o Twojej firmie jest jednym z przejawów jego lojalności względem Ciebie. Wykorzystaj to. Prosząc o rekomendację, pokażesz usługobiorcy, że zależy Ci na jego zdaniu, że liczysz się z jego uwagami. Dowartościujesz tym samym rolę klienta w strukturze przedsiębiorstwa. To klient właśnie, ten obecny, jak i potencjalny, jest dla firmy najważniejszy, to on stanowi jej rację bytu. Daj zatem Twojemu partnerowi biznesowemu poczucie, że wpływa on na rozwój prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa i poproś go o rekomendację dla firmy.

Prośba o polecenie usług bądź towarów firmy jest przejawem dbania o swój biznes. Zaprezentuj siebie jako świadomego i profesjonalnego przedsiębiorcę.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.