Jak nie stracić na e-sprzedaży?

Przedstawiamy kilkanaście porad odnoszących się nie tyle do tego, jak nie stracić na e-sprzedaży, co po prostu do tego, jak na niej zyskać:

  1. wybierz branżę; dopasuj ją do posiadanych zasobów, swoich predyspozycji, marzeń, możliwości (również tych budżetowych); sprawdź, jakie masz realne możliwości na to, że Twoja działalność przyniesie sukces. Liczą się nie tylko rynkowe czynniki i założenia, ale również cechy osobowości i stopień motywacji oraz wytrwałość w dążeniu do celu;
  2. zapoznaj się ze specyfiką e-handlu oraz przepisami prawnymi; to bardzo dynamiczny rynek, na którym często pojawiają się nowe pomysły i możliwości techniczne, by uczynić sklep bardziej konkurencyjnym i zwiększyć sprzedaż;
  3. Responsive Web Design to cecha sklepu wpływająca na większą konkurencyjność na rynku; dopełnia obraz naszej sprzedażowej strony; to przede wszystkim dzięki niej możemy zostać zauważeni przez większą liczbę potencjalnych klientów i tym samym zdobyć ich przychylność;
  4. oprogramowanie do sprzedaży musi mieć tak dopasowane funkcjonalności, żeby wzmacniały nasz potencjał sprzedażowy, tzn. stały się elementem, dzięki któremu będziemy bardziej konkurencyjni na rynku;
  5. zaplanuj działalnia promocyjne, wygospodaruj budżet i zastanów się, jakie kroki podjąć, by zwiększyć liczbę klientów; ważnym elementem są treści zamieszczane na stronie – zarówno teksty, jak i grafiki czy krótkie filmy (content marketing);
  6. spróbuj nawiązywać relacje z innymi firmami, czy usługodawcami, którzy prowadzą działalność komplementarną do Twojej; będzie to korzystne dla Ciebie oraz afiliacyjnego partnera; warunek skuteczności takich działań jest jeden: obie strony muszą czerpać z tego korzyści; powinien je również dostrzec klient;
  7. polegaj na sprawdzonych sposobach, by zdobyć klienta, jednym z nich jest jak najlepsza wizualna prezentacja produktów; ma to ogromne znaczenie w sprzedaży na odległość, kiedy nie ma możliwości obejrzenia i dotknięcia przedmiotu, który znajduje się na wirtualnej półce;
  8. rozpoznaj rynek systemów zewnętrznych, z którymi sklep może się zintegrować; śledź zmiany, które zachodzą również na rynku dostawców i przesyłek – im tańsza i szybsza dostawa, tym lepiej dla klienta;
  9. odbiorca Twojego asortymentu musi wiedzieć, że jesteś marką godną zaufania; dbaj więc o to, by oferować bezpieczne usługi i przez to odpowiednio kształtować wizerunek e-sklepu, w którym warto kupować, bo można liczyć na bezproblemowe załatwienie spraw;
  10. obsługa klienta to również jedna z najważniejszych rzeczy; miła, kompetentna osoba kontaktująca się z klientem to podstawa utrzymania długotrwałych i owocnych relacji handlowych;

Zapewne pomysłów na to, jak skutecznie rozkręcić sprzedaż „na odległość” może być więcej. Wiele zależy od indywidualnej sytuacji i celów, jakie wyznaczy sobie przedsiębiorca. Przedstawiliśmy najważniejsze z nich, które – mamy nadzieję – okażą się pomocne podczas planowania i uruchamiania e-sklepu.

Urszula Witkowska

AptusShop.pl

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.