Praca w komunie, czyli czym jest coworking?
Praca w domu to wielka oszczędność czasu i pieniędzy, jakie musiałbyś przeznaczyć na dojazdy do biura. Jednak bywa i tak, że po jakimś czasie człowiekowi zaczyna brakować kontaktu zawodowego z innymi ludźmi. Wyjście z laptopem do kawiarni czy biblioteki jest jakimś rozwiązaniem, ale jedynie połowicznym. I tutaj z pomocą przychodzi idea coworkingu.
Co to jest CRM?
Definicji CRM jest wiele, jednak dwa jego znaczenia wydają się najważniejsze dla zrozumienia ogólnego sensu tego pojęcia.
Profil zaufany i rejestracja w CEIDG – pierwsze kroki w zakładaniu nowej firmy
Zarejestrowanie działalności gospodarczej może już dziś odbyć się bez konieczności wizyty w urzędzie i wyczekiwania w długich kolejkach. Wystarczy założenie własnego profilu zaufanego na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej oraz wypełnienie odpowiedniego wniosku na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Być VATowcem czy nie być? Oto jest pytanie
W zależności od rodzaju prowadzonej działalności oraz uzyskiwanych przychodów jesteśmy objęci bądź też nie opodatkowaniem od towarów i usług, czyli VAT-em. Z reguły nowi przedsiębiorcy zwolnieni są z tego obowiązku, choć i też nie zawsze. Jak i kiedy stajemy się zatem VAT-owcami?
Ogarniamy finanse, czyli jak wygląda opłacanie składek ZUS
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nakłada na nas obowiązek samodzielnego rozliczania się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Składki wpłacane do ZUS-u to: ubezpieczenie emerytalno-rentowe, zdrowotne, chorobowe, składki odprowadzane na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych opłacany tylko za pracowników. To regularne koszty, jakie musimy pokryć, jednak w pewnych przypadkach mogą one zostać częściowo obniżone.
Idea 4P – czyli krótki opis marketingu mix
Aby z sukcesem sprzedać produkt czy usługę, nie wystarczy dobra i kosztowna reklama. Nie każdy też towar wpisuje się w potrzeby wszystkich konsumentów. Promocja, reklama czy inne sposoby informowania klientów o produktach naszej firmy są ostatnim punktem w procesie ich sprzedaży. A przed nimi są jeszcze towary, miejsce i cena, które wraz z promocją składają […]
Co daje korzystanie z CRM-u?
System do zarządzania relacjami z klientami daje wielowymiarowe i długofalowe korzyści dla wszystkich tych, którzy są w jakiś sposób zaangażowani w działania firmy. Korzyści te są obopólne – tak dla przedsiębiorstwa i jego pracowników, użytkowników systemu, jak i samych klientów, odbiorców świadczonych przez firmę usług.
Faktury online? Dlaczego nie?
Faktury wysyłane drogą elektroniczną to oszczędność czasu i pieniędzy zarówno dla przedsiębiorcy, jak i klientów firmy. Do korzystania z aplikacji generującej e-faktury wystarczy jedynie dostęp do Internetu oraz urządzenie mobilne. Sam proces wystawiania i wysyłania faktur jest w pełni zautomatyzowany i może być przeprowadzany z dowolnego miejsca.
Google to nie wszystko, czyli słów kilka o zdobyciu klienta
Rozpocząłeś prowadzenie innowacyjnego biznesu i teraz czekasz. Czekasz na klienta. Liczysz na to, że sam zapuka on do drzwi Twojej firmy? Dlaczego miałby to robić, skoro takich przedsiębiorców, jak Ty, jest w okolicy kilkunastu? Możesz, oczywiście, wciąż czekać, święcie wierząc w to, że klient w końcu do Ciebie trafi, choćby przez przypadek, jednak wzięcie spraw […]
Jak przygotować wartościową ofertę handlową?
Oferta handlowa przygotowywana jako odpowiedź na zapytanie klienta może być wstępem do dalszych negocjacji. Pod warunkiem, oczywiście, że jest przemyślana i w odpowiedni sposób opracowana. Pamiętajmy bowiem, iż nie każda oferta przedstawiona potencjalnemu klientowi kończy się podpisaniem umowy.
Jak powinno się pisać pisma urzędowe?
Poprawnie skonstruowane pismo urzędowe, z zachowaniem odpowiedniego stylu oraz właściwie dobranym słownictwem, może wpłynąć na pozytywne rozpatrzenie sprawy, z jaką zwracamy się do urzędu. Warto zadbać o staranne przygotowanie pisma, gdyż świadczy ono o nas samych i naszym stosunku do adresata.
Łatwa w obsłudze aplikacja do wystawiania faktur online – jaką wybrać?
Prostota to najbardziej pożądana przez użytkowników cecha aplikacji, z jakich korzystają oni na co dzień w swojej pracy. Na co zwrócić uwagę, wybierając łatwy w obsłudze system do wystawiania faktur online?
Konto firmowe
Choć przedsiębiorca nie ma obowiązku posiadania oddzielnego konta bankowego swojej firmy, to jednak rozdzielność finansów prywatnych i firmowych jest obowiązującym standardem. Obowiązek założenia rachunku bankowego dla prowadzonej działalności mają ci spośród przedsiębiorców, którzy zlecają transakcje przekraczające kwotę 15 tysięcy euro.
Polska Klasyfikacja Działalności (PKD) – co to takiego?
Książki na półkach bibliotecznych ułożone są zgodnie z Uniwersalną Klasyfikacją Dziesiętną, dzielącą cały księgozbiór na określone działy wiedzy i myśli ludzkiej, wyrażone we właściwych kombinacjach symboli numerycznych i alfanumerycznych. Z podobną sytuacją mamy do czynienia w przypadku zakładanej działalności gospodarczej. Wypełniając formularz rejestrujący przedsiębiorstwo w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jesteśmy zobowiązani do […]
Sprzedawcy to potęga
Prowadzenie sklepu wymaga od handlowca nie tylko wiedzy marketingowej czy handlowej, ale również wiedzy psychologicznej potrzebnej do zrozumienia tego, jak poszczególne czynniki wpływają na decyzje klientów o zakupie towarów.
Jak wdrożyć CRM?
Implementacja systemu CRM jest ostatnim etapem w dłuższym procesie wdrażania aplikacji, który poprzedzają analizy potrzeb firmy, oczekiwań pracowników czy wreszcie wybór właściwego dostawcy. Dla wielu firm decyzja o zaimplementowaniu CRM jest jedną z ważniejszych inwestycji, dlatego warto podjąć ją w sposób rozsądny i przemyślany. Określenie potrzeb i celów przedsiębiorstwa System zarządzający relacjami z klientami powinien […]
O szkoleniach firmowych słów kilka
Nie sposób dziś prowadzić firmy bez ciągłego podnoszenia kwalifikacji, tak swoich, jak i pracowników. Przedsiębiorstwo nie inwestujące w kapitał ludzki stoi w miejscu, nie rozwija się. Ważne jest zatem, aby stałym punktem w procesie zarządzania własnym biznesem była organizacja wartościowych szkoleń firmowych.
Content Marketing? Czym się to je?
Z wiedzą na temat własnej branży możemy dotrzeć do klientów na wiele sposobów, szczególnie dziś, gdy komunikacja internetowa jest tak bardzo rozwinięta. Prowadzisz bloga firmowego? Publikujesz newslettery? Jeśli tak, to znaczy, że nie są Ci obce działania z zakresu content marketingu.
Jak wyceniać projekty?
Wycenianie projektu, zlecenia i każdego innego efektu naszej pracy nie jest prostą sprawą. Należy w nim kierować się zasadą zdroworozsądkową, wyczuciem i mieć na uwadze przede wszystkim realną wartość ukończonego zadania oraz pracy włożonej w wykonanie zlecenia.
Daj się ponieść, czyli jak osiągnąć flow?
Flow to z języka angielskiego przepływ. Jest to taki stan umysłu, w którym całkowicie odizolowujesz się od zewnętrznych czynników otoczenia, przede wszystkim czasu, i pozwalasz sobie na maksymalne skupienie na wykonywanej czynności. Nie liczy się wówczas nic, co dzieje się wokół Ciebie, jesteś tylko Ty, Twoje niekontrolowane myśli, którym dajesz upust, oraz zadanie, jakie w […]
Fanpage Twojej firmy
W kontaktach z Twoimi klientami – tymi obecnymi, jak i potencjalnymi, masz do wyboru różnorodne formy komunikacji. To nie tylko kontakt bezpośredni, ale również ten odbywający się poprzez stronę internetową firmy, prowadzony blog firmowy czy fanpage w mediach społecznościowych. Każdy z tych przekazów spełnia własne reguły formalne dotyczące rodzaju nadawanych informacji, a szczególną rolę odgrywa […]
Wyróżnianie marki poprzez jej doświadczanie
Aby klient korzystał ze świadczonych przez Twoją firmę usług bądź kupował u Ciebie towary, nie wystarcza konkurencyjna cena, piękny wystrój sklepu, jego dogodna lokalizacja oraz profesjonalna obsługa. Liczy się również pozytywne doświadczanie kupowania danej marki, związane z tym procesem dobre emocje i uczucia tworzące w konsekwencji silne przywiązanie do konkretnej firmy.
„Przychodźcie i kupujcie”, czyli kilka słów o czynnikach zachęcających do zakupu
Przekroczenie progu sklepu czy restauracji nie świadczy od razu o nieodpartej woli zakupu. Może być to sygnał tylko tego, że klient chce rozmienić pieniądze. Jeśli chcesz, aby Twoja firma była odwiedzana przez ludzi z ich własnej woli i aby chętnie u Ciebie kupowali, zwróć uwagę na opisane poniżej czynniki dobrze prowadzonego biznesu.
6 morderców konwersji na stronach internetowych
Konwersja w odniesieniu do strony internetowej jest pojęciem z zakresu e-marketingu. Zachodzi ona wówczas, gdy odwiedzający witrynę użytkownik wykona pożądaną przez twórcę strony czynność. Może to być rejestracja na stronie, założenie konta, dodanie produktu do schowka, koszyka, złożenie zamówienia, zapisanie się do newslettera czy wysłanie formularza kontaktowego. Celem konwersji jest, oczywiście, zwiększenie zysków firmy reklamującej […]
Nie pozwól się okradać z czasu, czyli kilka słów o złodziejach naszych cennych minut
Znasz to uczucie, gdy codziennie brakuje Ci czasu? Chciałbyś, aby doba miała 48 godzin? Kładziesz się wieczorem spać z przeświadczeniem, że tak naprawdę nic konstruktywnego dziś nie zrobiłeś? Jeśli tak, to rozglądnij się wokół i zobacz, czy nie otaczają Cię jawni i ukryci złodzieje Twojego czasu.
Pozyskiwanie referencji w 2 krokach – czyli jak pozyskiwać referencje?
Referencje, czyli polecanie firmy jako partnera biznesowego do współpracy z innymi kontrahentami, jest ważnym czynnikiem w docieraniu oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Wystąpienie z prośbą o zarekomendowanie swojej firmy jest prawem każdego przedsiębiorcy. Od tego jednak, w jaki sposób poprosimy klienta o referencje zależy, czy spełni on naszą prośbę niejako automatycznie czy o niej zapomni.
Najpierw kończ, potem zaczynaj, czyli jak finalizować rozpoczęte zadania
Z werwą i zapałem zaczynasz realizację projektu, a wraz z upływającym czasem i przybywającymi obowiązkami jego ukończenie jawi się jako odległa przyszłość. Narasta w Tobie z tego powodu frustracja, bo nie lubisz, jak coś „wisi Ci nad głową”, nie jesteś w stanie się skupić i przez to efektywnie pracować. Co zrobić, aby wreszcie zakończyć to, […]
5 najgorszych rad dla młodego przedsiębiorcy
Rozpocząłeś prowadzenie własnego biznesu? Jesteś młodym przedsiębiorcą, na początku drogi zawodowej? W takim razie nie raz słyszałeś zapewne rady, sugestie, propozycje i wskazówki „wujków dobra rada” odnośnie tego, jak zarządzać i rozwijać interes. Co więcej, nierzadko pochodziły one z pewnością od tych osób, które nie miały nigdy do czynienia z własną działalnością gospodarczą. Które z […]
Małe zadania – natychmiastowe wykonanie, czyli krótko o zasadzie 2 minut
Niewymagające nakładów czasu zadania zazwyczaj odkładamy na później, a to notując je na przypadkowych kartkach, a to starając się je wszystkie zapamiętać. W konsekwencji zapominamy o nich całkowicie, a z naszych chęci realizacji tych zadań w czasie wolnym bądź w przerwie pracy nic nie wynika.
Sposoby na zwiększenie motywacji przy realizacji długotrwałych projektów
Ciężko jest utrzymywać motywację do działania na jednakowo wysokim poziomie w momencie, gdy mamy do czynienia z zadaniami, na których efekty musimy długo czekać. Zdecydowanie lepiej jednak, gdy drogę do celu pokonujemy dość wolno aniżeli zatrzymujemy się w połowie trasy i zarzucamy wykonanie zadania, marnując swoją dotychczasową pracę.