5 najgorszych rad dla młodego przedsiębiorcy
Rozpocząłeś prowadzenie własnego biznesu? Jesteś młodym przedsiębiorcą, na początku drogi zawodowej? W takim razie nie raz słyszałeś zapewne rady, sugestie, propozycje i wskazówki „wujków dobra rada” odnośnie tego, jak zarządzać i rozwijać interes. Co więcej, nierzadko pochodziły one z pewnością od tych osób, które nie miały nigdy do czynienia z własną działalnością gospodarczą. Które z rad okazują się zatem najmniej przydatne i które powinieneś włożyć między bajki?
„Wytyczaj nowe szlaki”
Kolejna „dobra” rada – stwórz nowość, coś, czego nikt inny jeszcze przed Tobą nie wymyślił, tylko na takim biznesie można dużo zarobić. Nieprawda. Wcale nie musisz być pionierem w danym biznesie, aby móc odnosić sukcesy. W każdej branży są przecież nisze, miejsca do wypełnienia. Skoncentruj swoją uwagę na tym, w jaki sposób mógłbyś zapełnić tę próżnię własnymi pomysłami.
„Zatrudnij znajomych”
Ile razy słyszałeś, że najlepiej jest zatrudniać pracowników, których znasz – przyjaciół, rodzinę, kogoś z wcześniejszej pracy? Oczywiście, dobrze, jeżeli pracownik nie jest Ci obcy, ale czy nie ważniejsze są jego kompetencje? Prawda jest taka, że najpierw powinieneś ustalić, jakich pracowników Twojej firmie potrzeba, o jakim zakresie wiedzy i umiejętności, a nie zatrudniać znajomych i następnie zastanawiać się, jakie powinno być ich miejsce w firmie.
„Obniżaj ceny”
Promocje, obniżki cenowe, bonusy – tylko tym przyciągniesz klientów. Słyszałeś taką radę, prawda? Pamiętaj jednak o tym, że nieprzemyślane, zaniżone ceny mogą szybko sprowadzić Twój biznes na dno. To nie jest sposób na konkurencję, zawsze bowiem znajdzie się ktoś tańszy, a Ty ponownie będziesz musiał szukać sposobu, aby się wybić na rynku. Postaw na długofalową współpracę z klientami. Osiągniesz to, dostarczając im produkt o sprawdzonej jakości i rozsądnej dla wszystkich cenie.
„Wydawanie pieniędzy to rozwój biznesu”
Wydawanie pieniędzy a ich inwestowanie to dwie różne sprawy. Tylko to drugie działanie może wpłynąć na rozwinięcie Twojego biznesu. Wydawaj zatem pieniądze na te rzeczy, które z czasem przełożą się na większy zysk. Nierzadko także w większej cenie od posiadanych funduszy będzie Twoje kreatywne myślenie oraz przemyślana strategia rozwoju firmy.
„Reklama w mediach społecznościowych nic nie kosztuje”
Nie odbierając mediom społecznościowym należnego im miejsca w promocji i rozwoju biznesu, musisz mieć świadomość tego, że ciągła Twoja aktywność w tych mediach – rozwijanie treści, komunikacja z użytkownikami – wymaga ogromnego zaangażowania i czasu. Zatem zanim zdecydujesz się na bycie ich częścią, pamiętaj, że media społecznościowe nie są całkowicie darmowym produktem.
Prowadząc biznes, bierz pod uwagę wszystkie cenne rady innych doświadczonych przedsiębiorców. Nie każda z nich znajdzie jednak zastosowanie w przypadku Twojej firmy. Pamiętaj, że ostatecznie to Ty podejmujesz decyzje i jesteś za nie odpowiedzialny.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!