Jak przygotować wartościową ofertę handlową?

Oferta handlowa przygotowywana jako odpowiedź na zapytanie klienta może być wstępem do dalszych negocjacji. Pod warunkiem, oczywiście, że jest przemyślana i w odpowiedni sposób opracowana. Pamiętajmy bowiem, iż nie każda oferta przedstawiona potencjalnemu klientowi kończy się podpisaniem umowy.

Zanim stworzysz ofertę…

Punktem wyjścia do stworzenia oferty jest zapytanie nadesłane przez klienta dotyczące chęci kupna w naszej firmie produktu bądź usługi. Warto w tym momencie skontaktować się bezpośrednio, a nie poprzez maila, z osobą decyzyjną, która chce podjąć z nami współpracę. Dzięki rozmowie, choćby telefonicznej, nawiązujemy bliższą relację z potencjalnym klientem oraz, co ważne, jesteśmy o krok przed konkurencją. Taka rozmowa ma na celu zebranie jak największej liczby szczegółów dotyczących przyszłej oferty, pytajmy klienta o wszystkie możliwe jej warianty, przez co uzyskamy pełny obraz jego potrzeb.

Co zawrzeć w ofercie?

Gdy już zbierzemy potrzebne informacje o oczekiwaniach klienta, przystępujemy do opracowania oferty handlowej. Ma ona przede wszystkim zachęcać jej odbiorcę do skorzystania z usług naszej firmy. Oferta, przygotowywana pod kątem potrzeb klienta, powinna być równoznaczna z potwierdzeniem tego, co on chce u nas kupić, a nie tego, co my chcemy mu sprzedać. Z oferty klient ma się dowiedzieć, dlaczego warto z nami współpracować. Pokażmy mu unikalność i wartość naszej firmy, dowiedźmy w ofercie własnego, jako handlowców, autorytetu. Sprawdzą się tutaj opinie i rekomendacje wcześniejszych kontrahentów oraz zapis ukończonych z sukcesem projektów. Ważne, by oferta nie budziła w kliencie żadnych wątpliwości, aby po jej przeczytaniu miał do nas jak najmniej pytań. Dobrym pomysłem jest zgromadzenie w ofercie pytań, jakie nasunęły się klientom przy okazji tworzenia wcześniejszych propozycji handlowych. Poza treścią, zwróćmy również uwagę na formę oferty. Powinna być ona przejrzysta, czytelna, rzeczowa i zwięzła. W zależności od charakteru oferty może się ona składać z samego tekstu bądź z tekstu uzupełnionego o zdjęcia.

Przygotujmy się odpowiednio do opracowania wartościowej oferty handlowej, gdyż to na jej podstawie klient podejmie ostateczną decyzję o tym, czy warto umówić się z nami na spotkanie biznesowe.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.