Szkolenie sprzedażowe błędy

Wyróżnianie marki poprzez jej doświadczanie

Aby klient korzystał ze świadczonych przez Twoją firmę usług bądź kupował u Ciebie towary, nie wystarcza konkurencyjna cena, piękny wystrój sklepu, jego dogodna lokalizacja oraz profesjonalna obsługa. Liczy się również pozytywne doświadczanie kupowania danej marki, związane z tym procesem dobre emocje i uczucia tworzące w konsekwencji silne przywiązanie do konkretnej firmy.

Obietnica marki

Oferując klientowi usługę bądź produkt, daj mu również obietnicę doświadczenia marki, czyli coś, co wywoła u niego miłe zaskoczenie. Owo doświadczenie nie musi być bezpośrednio związane z towarem, który sprzedajesz czy z branżą, w jakiej działasz. To sposób sprzedaży produktu, pewna dodatkowa usługa, często komplementarna wobec tych świadczonych przez nas samych, bonus, jakiego Twój klient doświadcza podczas procesu kupna. Przykład? Siedzisz w kolejce do fryzjera, wiadomo nikt tego nie lubi, a Pani w salonie proponuje Ci darmową kawę czy herbatę w ramach oczekiwania na Twoją kolej. Miłe doświadczenie, prawda?

Przebij doświadczenie oferowane przez konkurencję

Obserwując i analizując poczynania konkurentów, zwracaj uwagę nie tylko na to, co sprzedają i jakie ceny ustalają, ale również na doświadczanie ich marki przez klientów. Możesz mieć tańsze produkty, lepszą lokalizację sklepu, a i tak odbiorcy wybiorą inną firmę. Dlaczego? Ponieważ doświadczenie związane z konkurencyjnym biznesem, sposobem sprzedaży, dodatkowymi usługami budzi w klientach lepsze emocje i bardziej pozytywne uczucia niż te, jakie rodzą się w wyniku współpracy z Twoją firmą. Dlatego badanie owego doświadczania konkurencyjnej marki jest tak ważne, a w wielu przypadkach spełnia decydującą rolę w owocnym prowadzeniu biznesu.

Doświadczanie marki to ważny czynnik w wyborze firmy przez klienta. Każdy lubi kupować tam, gdzie został pozytywnie zaskoczony, w chwili, gdy najmniej się tego spodziewał. Twoim zadaniem jako przedsiębiorcy jest to, aby czuwać nad pozytywnym budowaniem owego doświadczenia w tych punktach, w których klienci najczęściej wchodzą w interakcję z Twoją firmą.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.