Google to nie wszystko, czyli słów kilka o zdobyciu klienta

Rozpocząłeś prowadzenie innowacyjnego biznesu i teraz czekasz. Czekasz na klienta. Liczysz na to, że sam zapuka on do drzwi Twojej firmy? Dlaczego miałby to robić, skoro takich przedsiębiorców, jak Ty, jest w okolicy kilkunastu? Możesz, oczywiście, wciąż czekać, święcie wierząc w to, że klient w końcu do Ciebie trafi, choćby przez przypadek, jednak wzięcie spraw w swoje ręce z pewnością przyniesie Ci większe korzyści.

Kim jest Twój klient?

To, do jakich klientów dotrzesz, zależy od charakteru prowadzonej działalności. Z myjni samochodowej skorzystają jedynie kierowcy i to tylko ci z nich, których cztery kółka nie są zbyt czyste. Oferta szkoły rodzenia zainteresuje jedynie kobiety w ciąży. Dlatego tak ważne jest określenie profilu swojej klienteli. Gdy już będziesz wiedzieć, kogo konkretnie szukasz, tym łatwiej będzie Ci dotrzeć do wybranego klienta.

Wyjdź do klienta

W swoich poszukiwaniach klientów nie możesz ograniczać się tylko do jednej metody. Nie ulega wątpliwości, że reklama w internecie, firmowa strona internetowa oraz wszelkie narzędzia mające na celu zoptymalizowanie jej pod wyszukiwarki Google pełnią obecnie najważniejszą rolę. Jednak nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem. Postaraj się sam wyjść do niego, dzieląc się wizytówkami czy broszurami i ulotkami firmowymi. Bądź też zauważalny w mediach społecznościowych, na forach i grupach dyskusyjnych.

Odnawiaj relacje

W swoich działaniach marketingowych nie zapominaj o tych klientach, którzy zgłosili chęć skorzystania z usług Twojej firmy, jednak w późniejszym czasie. Stwórz bazę takich kontaktów z przypisaną do nich datą odnowienia transakcji. W tym celu wykorzystać możesz aplikację internetową CRM zarządzającą kontaktami z Twoimi partnerami biznesowymi. Dobrym rozwiązaniem będzie również wysyłanie do klientów newsletterów z aktualnymi ofertami firmy.

Pamiętaj, że to po Twojej stronie leży obowiązek dotarcia do klienta, a następnie przypominania mu o Twojej firmie. Pytaj bezpośrednio klientów, skąd się o Tobie dowiedzieli, dzięki temu będziesz wiedzieć, na jakie źródło poszukiwań nowej klienteli powinieneś zwrócić szczególną uwagę.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *