„Przychodźcie i kupujcie”, czyli kilka słów o czynnikach zachęcających do zakupu
Przekroczenie progu sklepu czy restauracji nie świadczy od razu o nieodpartej woli zakupu. Może być to sygnał tylko tego, że klient chce rozmienić pieniądze. Jeśli chcesz, aby Twoja firma była odwiedzana przez ludzi z ich własnej woli i aby chętnie u Ciebie kupowali, zwróć uwagę na opisane poniżej czynniki dobrze prowadzonego biznesu.
Reklama i lokalizacja dźwigniami handlu
Dobra lokalizacja biznesu to podstawa docierania do klienta, szczególnie w początkowej fazie rozwoju firmy. Chodzi tu nie tylko o ruchliwe i strategiczne miejsce, ale także o zaprojektowanie parkingu o odpowiedniej wielkości. Sposobem na zniwelowanie skutków niezbyt korzystnej lokalizacji jest prowadzenie szerokiej kampanii reklamowej Twojego biznesu, przede wszystkim w miejscach o dużym natężeniu ruchu.
Klient przyszedł i co teraz?
Klient już od progu powinien czuć, że firma, do której wszedł, jest dla niego przyjazna. A na to odczucie składa się naprawdę wiele czynników, nierzadko detali, które łącznie zadecydują o tym, czy klient wróci do Ciebie. Począwszy od wyglądu przestrzeni firmy, jej układu, oświetlenia, zapachów, jakie się w niej unoszą, poprzez ułożenie towaru na półkach, a skończywszy na obsłudze, czyli personelu. Dużą rolę w zatrzymaniu klienta, w jego uwiedzeniu, czyli we wzroście wyników sprzedaży odgrywają aspekty psychologiczne. Mowa tu na przykład o znanej zasadzie mówiącej o tym, iż produkty najpotrzebniejsze powinny znajdować się na końcu sklepu, dzięki czemu klient „po drodze” do nich kupi coś spoza listy. Wydaje się jednak, że największy wpływ na podniesienie wyników sprzedaży ma świadomy swojej roli i dobrze przeszkolony personel. Powinien on wyróżniać się dwiema cechami – fachowością, czyli znajomością produktu bądź usługi, oraz sympatią względem klienta, utożsamieniem się z nim, budowaniem więzi porozumienia.
Zaleta samoobsługi
Klienci, a przecież jesteśmy nimi i my, bardzo lubią, gdy mogą osobiście poznać towar, dotknąć go, powąchać, zobaczyć, a nawet posmakować. Zaangażowanie zmysłów przy wyborze danego produktu jest istotne, gdyż zaspokaja potrzebę odkrywania i zdobywania. Dlatego klienci cenią sobie samoobsługę i chętniej powracają do sklepu, który oferuje im właśnie taką formę zaznajamiania się z towarem.
Prowadząc biznes, sprawmy, aby klienci przychodzili do nas z własnej woli. Niech nasza firma będzie przyjaznym i atrakcyjnym miejscem, do którego chętnie się wraca.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!