Fanpage Twojej firmy
W kontaktach z Twoimi klientami – tymi obecnymi, jak i potencjalnymi, masz do wyboru różnorodne formy komunikacji. To nie tylko kontakt bezpośredni, ale również ten odbywający się poprzez stronę internetową firmy, prowadzony blog firmowy czy fanpage w mediach społecznościowych. Każdy z tych przekazów spełnia własne reguły formalne dotyczące rodzaju nadawanych informacji, a szczególną rolę odgrywa tutaj fanpage Twojej firmy.
Social graph i interest graph
By móc rozmawiać o tym, jak odpowiednio prowadzić fanpage swojej firmy w mediach społecznościowych, najpierw należy zdefiniować dwa pojęcia: social graph i interest graph. Pierwsze z nich jest obrazem naszych relacji społecznych, bliższych bądź dalszych, które zakładają obustronny kierunek znajomości. Najlepszym przykładem jest dodawanie znajomych oraz akceptowanie zaproszeń od nich na Facebooku, no i oczywiście, późniejsze wirtualne budowanie tych relacji poprzez dodawanie zdjęć, komentowanie, lajkowanie. Drugie pojęcie, interest graph, to z kolei krąg naszych zainteresowań. Odwołując się do Facebooka, przykładem będzie polubienie czyjejś strony, czyjegoś profilu, które bynajmniej nie zakłada, iż ta druga strona musi nas znać. Mamy zatem do czynienia z relacją jednostronną. I tutaj dochodzimy do sedna, bowiem tym, co użytkownicy mediów społecznościowych mogą polubić może być fanpage naszej firmy.
Fanpage – pokrewieństwo zainteresowań
Fanpage firmy, w odniesieniu do naszych odbiorców, mieści się w kręgu ich zainteresowań, czyli w interest graph. Wpływa to bezpośrednio na rodzaj informacji, jakie powinny być umieszczane przez nas na firmowym fanpage’u. Pytania w rodzaju: „Jak Wam minął dzień?”, gdy prowadzimy agencję reklamową, nie niosą za sobą żadnego znaczenia, niczemu nie służą. Fanpage powinien spełniać podobną rolę jak blog firmowy. To miejsce, gdzie informacje związane z branżą, w której działamy są jak najbardziej wartościowe. Ale uwaga, nie chodzi o dane dotyczące działalności firmy – każdy użytkownik znajdzie je na naszej stronie internetowej. Treść fanpage’u firmowego musi trafiać w szerokie zainteresowania odbiorców, ma pobudzać ich do interakcji, do dyskusji, zadawania pytań. Użytkownicy, czyli fani naszej marki, sami powinni go w jakimś stopniu współtworzyć.
Fanpage firmowy to kolejne narzędzie budowania i tworzenia swojej marki. Pod warunkiem, oczywiście, że jest odpowiednio i dojrzale prowadzony.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!