Pamiętaj, że każda osoba w firmie „Sprzedaje”
Bez względu na to, jakie stanowisko zajmujesz w firmie i niezależnie od tego, w jakim stopniu jesteś w niej zaangażowany w proces sprzedaży, w każdej sytuacji zachodzącej w miejscu pracy i w każdym kontakcie z klientem jesteś zawsze osobą sprzedającą. Każdy gest i słowo skierowane pod adresem potencjalnego klienta ma znaczenie.
Jesteś odpowiedzialny za wizerunek firmy
Każdy element Twojego zachowania w relacji z klientem mówi nie tylko o Tobie, ale przede wszystkim o firmie, której jesteś częścią. Twój stosunek do klienta, zwykły uśmiech bądź wypowiedziane w windzie czy na korytarzu „dzień dobry” lub „miłego dnia” wpływają na to, w jaki sposób postrzega on firmę. To od drobnych, codziennych gestów szeregowych pracowników przedsiębiorstwa rozpoczyna się budowanie interakcji pomiędzy klientem a firmą oraz całego procesu sprzedaży.
Zaangażowanie oraz realizacja celów firmy
Firma przyjazna klientowi to taka, w której każda osoba dba o jego maksymalne usatysfakcjonowanie oraz pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa na rynku. Zarządzając firmą, musisz uświadomić swoich pracownik, że każdy najdrobniejszy szczegół ich zachowania w kontakcie z klientem ma znaczenie w całościowym procesie sprzedaży. Proces ten zaczyna się już w momencie przekroczenia progu Twojej firmy przez klienta. A ten tworzy obraz przedsiębiorstwa na podstawie zachowania każdego napotkanego pracownika. Dlatego naucz swoich współpracowników budować zaangażowanie w zespole, przypominaj, że wszyscy są w nim odpowiedzialni za realizację strategicznych celów firmy.
Nie ma znaczenia, czy jesteś w firmie kierownikiem, managerem, handlowcem, stażystą, ochroniarzem czy pracownikiem szatni – to na podstawie tego, co klient zobaczy w Twoim zachowaniu i postawie, podejmie decyzję, czy chce wchodzić w bliższe kontakty biznesowe z przedsiębiorstwem. To od szeregowych pracowników firmy rozpoczyna się proces sprzedaży. Dlatego zanim klient trafi do biura prezesa czy głównego managera, może stracić ochotę na jakąkolwiek współpracę.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!