Co to jest CRM?
Definicji CRM jest wiele, jednak dwa jego znaczenia wydają się najważniejsze dla zrozumienia ogólnego sensu tego pojęcia.
Zarządzanie relacjami z klientami
CRM to akronim pochodzący od angielskiego wyrażenia customer relationship management. Jest to pojęcie z dziedziny zarządzania i marketingu oznaczające całościową strategię biznesową mającą na celu zarządzanie relacjami z klientami i partnerami danej firmy. CRM to świadomie prowadzona przez przedsiębiorstwo filozofia biznesu w pełni zorientowana na klienta. Głównym założeniem CRM-u jest budowanie długofalowej i trwałej współpracy z kontrahentami poprzez profesjonalną ich obsługę.
CRM jako system
Założenia teoretyczne CRM-u zostały wykorzystane w praktycznym działaniu i wspierane są przez różnego rodzaju aplikacje zaprojektowane w głównym celu – aby pomóc pracownikom firm profesjonalnie obsługiwać klientów i utrzymywać z nimi dobre relacje biznesowe. Z systemu CRM korzystać mogą wszystkie branże, a przede wszystkim te, dla których kontakt z klientem jest podstawową formą działania. Aplikacje gromadzą w jednym miejscu kontakty do wszystkich kontrahentów, archiwizują dane o każdej interakcji z klientem, generują czytelne raporty, na podstawie których analizować można wyniki sprzedaży, a także ułatwiają wykonywanie codziennych obowiązków biurowo-administracyjnych.
CRM to niezwykle pomocne narzędzie pracy, bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Dla niewielkich firm oraz dla freelancerów dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z prostego CRM-u dla mikro i małych przedsiębiorców – miniCRM-u. To aplikacja uniwersalna, wykorzystująca najważniejsze funkcje przydatne w codziennych kontaktach z klientami.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!