Rabat za co?

E-commerce, czyli jak założyć sklep internetowy?

Obecnie coraz więcej sklepów stacjonarnych ma swoje odpowiedniki w świecie wirtualnym. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się nawet na prowadzenie wyłącznie sklepu internetowego, rezygnując z handlu bezpośredniego. Spora część właścicieli sklepów rozważa w pewnym momencie swojej działalności pomysł rozpoczęcia handlu internetowego. Przez jakie etapy powinni zatem przebrnąć?

Zbudowanie strony internetowej

Na tym etapie masz do wyboru dwie możliwości – albo stworzysz stronę sklepu sam, albo zlecisz jej wykonanie fachowcom. W pierwszym przypadku, oczywiście, sporo zaoszczędzisz, ale nigdy nie osiągniesz takiego efektu, jaki sobie wymarzyłeś (no chyba że jesteś programistą). Podczas samodzielnej pracy nad stroną możesz skorzystać z darmowej aplikacji sklepu, osCommerce. Zanim ostatecznie wybierzesz firmę projektującą strony internetowe, sprawdź jej wcześniejsze realizacje, najlepiej też, jeśli posiada ona rekomendacje innych klientów. Plusem skorzystania z usług profesjonalnej firmy jest również pomoc w wyborze najlepszego hostingu, takiego, z którym Twoja strona będzie dobrze współgrała. Pamiętaj, aby już na początku omówić z wykonawcą wszystkie szczegóły dotyczące funkcjonowania sklepu, przede wszystkim opcje związane z zamówieniem towarów, jego realizacją i informowaniem klienta o postępie w transakcji.

Miejsce na serwerze oraz adres internetowy sklepu

Wspomniany hosting to nic innego jak wykupienie prawa do własnego miejsca w serwerowni, gdzie zapisywane są wszystkie strony internetowe. Oprócz owego miejsca potrzebujesz także adres swojego sklepu, czyli domenę. Zarówno hosting, jak i domenę kupić można w tej samej firmie, będzie na pewno szybciej i sprawniej. Koszty nie są wysokie, oblicza się je w skali roku, a w pierwszym okresie istnienia strony skorzystać można z promocji cenowych.

Opisywanie produktów

Wprowadzane do bazy dane o poszczególnych produktach powinny być w jak największym stopniu kompletne. Pamiętajmy, że w przypadku sklepu internetowego klient nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z towarem, dlatego tak ważne jest, by jego opis zawierał wszystkie szczegóły, parametry oraz zdjęcie produktu. Informacje muszą być systematycznie aktualizowane i uzupełniane.

Sprzedaż

Na tym etapie przekonasz się, jak funkcjonalny jest Twój sklep i jego strona internetowa. Na proces sprzedaży składa się kilka pomniejszych elementów, jak na przykład potwierdzenie zamówienia, przygotowanie towaru do wysyłki, koszty i forma dostawy, sposoby płatności, możliwość zwrotu i reklamacji. Ważne, aby na bieżąco informować klienta o procesie sprzedaży i jego kolejnych, zrealizowanych etapach.

Reklama

Aby klienci mogli odnaleźć Twój sklep w sieci, stosuj narzędzia do pozycjonowania, dzięki którym wypromujesz go w wynikach wyszukiwania. Nawiąż również współpracę z portalami związanymi tematycznie z Twoją branżą, na których będziesz mógł umieszczać reklamy swojego sklepu. Do pozyskanych klientów wysyłaj natomiast newslettery, aby o Tobie nie zapomnieli.

Rozkręcenie sklepu internetowego z pewnością nie wymaga aż takich kosztów jak otwarcie sklepu stacjonarnego i współcześnie jest dobrym sposobem na dotarcie ze swoimi produktami do jak największej liczby odbiorców.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.