marketing

Jak poprowadzić działania marketingowe?

Wspieranie procesu sprzedaży nie jest tylko i wyłącznie obowiązkiem działu marketingu. W firmie każdy z pracowników odpowiada za jej wizerunek w oczach klienta i wpływa tym samym na wzrost bądź spadek wyników sprzedaży. Dlatego wszystkie czynności działu marketingu powinny być bezpośrednio związane z działem handlowym. Musi pomiędzy nimi istnieć ścisła współpraca.

Sprzedawca jako indywidualny marketingowiec

Handlowiec pracujący w dziale sprzedaży to pierwsza osoba, która odpowiedzialna jest za pozytywny obraz całej firmy. To on tworzy wyobrażenie o niej w kontakcie z klientem. W tym znaczeniu pracownicy działu sprzedaży są jednocześnie marketingowcami. Dostarczają oni również przedsiębiorstwu analizy dotyczące działań konkurencji i przedstawiają pozycję firmy na rynku. Są to ważne narzędzia wspierające proces sprzedaży, które handlowcy generują i zaopatrują nimi dział marketingu.

Wsparcie marketingowca

Pracownicy z działu marketingu jak nikt inny w firmie rozumieją i znają cały proces sprzedaży. Zebrane przez handlowców informacje powinny być szczegółowo opracowane i przeanalizowane przez marketerów, tak by oddane na powrót do działu sprzedaży mogły zostać jeszcze efektywniej wykorzystane w konkretnej działalności handlowej. W tym sensie marketingowiec jest nie tylko wsparciem dla każdego handlowca, któremu pomaga uzyskiwać coraz lepsze rezultaty swojej pracy, ale sam uczy go indywidualnego marketingu oraz opanowania jego zasad.

Marketing jako filozofia

Marketing kojarzy się najczęściej z odpowiednim działem w przedsiębiorstwie, z grupą specjalistów tworzących narzędzia do osiągania wysokich wyników sprzedaży. Tymczasem marketingowcy – eksperci w swojej dziedzinie, wyraźnie powtarzają, że ich praca to przede wszystkim określony sposób myślenia, prowadzący do znajdowania wciąż nowych możliwości sprzedażowych oraz umiejętnego zarządzania czasem i miejscem sprzedaży.

Marketing – pojęcie o tak szerokim znaczeniu, jak szerokie są działania podejmowane w jego zakresie – jest dziś nieodzownym elementem każdego przedsiębiorstwa oraz prowadzonego biznesu.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.