Jak prowadzić innowacyjnie biznes?

Innowacja

Prowadzenie innowacyjnego biznesu jest w obecnej sytuacji gospodarczej szansą dla przedsiębiorców na utrzymanie się na rynku. Innowacja nie musi od razu oznaczać wymyślenia całkowicie nowego produktu, biznesu czy nowej usługi. Może to być po prostu działanie zmierzające do unowocześnienia dotychczasowych naszych posunięć biznesowych, udoskonalenia towaru, tak, by prowadzona przez nas firma zapełniła lukę w danej dziedzinie gospodarczej, by była przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”. Jakich zasad należy przestrzegać, aby założyć i prowadzić innowacyjny biznes?

1. Pomysł na biznes

Jeśli chcesz prowadzić innowacyjną działalność, przede wszystkim musisz mieć konkretnie sprecyzowany na nią pomysł. Zastanów się, jaki rodzaj usług chciałbyś świadczyć, jaki towar sprzedawać, z jaką ofertą wyjść do klienta. Zbadaj swój lokalny rynek i otaczających Cię przedsiębiorców. Być może ktoś już pomyślał o podobnym jak Ty biznesie. Zawsze jednak możesz pójść w kierunku udoskonalenia oferty, dać klientom to, czego nie jest w stanie im zapewnić konkurencja.

2. Skąd wziąć pieniądze?

Innowacyjny biznes jest przedsięwzięciem kosztownym. Pomocą w pokryciu wydatków na jego powstanie i rozwój są różnorodne źródła dofinansowania. Mogą nim być środki z Unii Europejskiej, kredyty przyznawane dla małych i średnich przedsiębiorstw, wsparcie Aniołów Biznesu, fundusze venture capital czy też dość nietypowy sposób finansowania twórczych projektów, jakim są platformy crowdfundingowe. Korzystaj z wielu źródeł zastrzyków gotówki, na różnych etapach prowadzonej działalności.

3. Wymiana doświadczenia

Prowadząc już swój innowacyjny biznes, korzystaj z różnych form merytorycznego wspierania przedsięwzięcia. Pomocne będą tu powstające w miastach Inkubatory Przedsiębiorczości. Znajdziesz w nich fachową pomoc chociażby w zakresie obsługi prawnej, administracyjnej czy księgowej, spotkasz się z innymi przedsiębiorcami, z którymi podzielisz się własnymi doświadczeniami.

4. Śledź rynek

Nieustannie badaj i analizuj rynek, w którym działasz, oraz obecną na nim, ale także potencjalną konkurencję. To pozwoli Ci dostosowywać swój biznes do zmieniających się warunków gospodarczych i zapewni ciągłe zainteresowanie klientów.

5. Dbaj o klientów

Nigdy nie zapominaj o tym, że klienci – zarówno ci aktualni, jak i przyszli, są racją bytu Twojej firmy. Utrzymuj z nimi dobre relacje, nie lekceważ ich i zawsze miej dla nich czas. Właściwa komunikacja z odbiorcami usług jest kluczem do sukcesu Twojego biznesu.

Innowacyjny biznes to szansa na znalezienie stałych odbiorców danego towaru czy określonej usługi. To możliwość zaistnienia nie tylko na rynku lokalnym czy narodowym, ale również globalnym. Wiele jest bowiem na nim miejsc, które wciąż nie zostały zagospodarowane i nadal one powstają.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.