faktury

Bycie zorganizowanym – nuda czy łatwiejsze życie?

Uporządkowanie otoczenia wokół siebie oraz dobra organizacja spraw codziennych nie musi kojarzyć się z przewidywalnością oraz brakiem spontaniczności w działaniu. Wręcz przeciwnie, ład przestrzeni, która nas otacza, oraz planowanie zadań usprawniają naszą pracę, sprawiając tym samym, że mamy więcej czasu dla siebie i swoich bliskich.

Kontrola i pewność siebie

Uporządkowana przestrzeń oraz rozplanowanie czasu pracy są znakiem tego, że to my kontrolujemy nasze sprawy i dopasowujemy je do siebie, nie na odwrót. To, oczywiście, przekłada się na poczucie pewności siebie oraz zadowolenia i częściowo pozwala nam zredukować stres wynikający na przykład z tego, że dana czynność nie została zakończona z naszej winy. Wypełnianie w zamierzonym czasie zaplanowanych działań sprawia również, że mamy więcej chęci i zapału do podejmowania nowych obowiązków.

Oszczędność czasu

Mając nasze codzienne sprawy pod kontrolą, możemy skupić uwagę na tych z nich, które są w danej chwili najważniejsze. Wykonując zadania zgodnie z przyjętym planem, mamy więcej czasu dla siebie i swoich najbliższych. Porządkując przestrzeń wokół siebie, nie tracimy ani minuty na znalezienie potrzebnych rzeczy. Działamy zatem szybciej, sprawniej i wydajniej.

Na dobrej organizacji można zarobić

Bycie zorganizowanym naprawdę się opłaca. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nie kupujemy rzeczy, które są nam niepotrzebne. Wiemy bowiem, co posiadamy i czego w danej chwili nam potrzeba. Zastanawiałeś się zapewne, dlaczego jednym z wymagań pracodawców względem przyszłego pracownika jest dobra organizacja pracy własnej. Odpowiedź jest prosta – zorganizowany pracownik, rozplanowujący powierzone mu zadania to pracownik produktywny, wydajny i tym samym przynoszący większe zyski.

Rzeczy ważne i ważniejsze

Umiejętność zorganizowania oraz uporządkowania własnego otoczenia, miejsca pracy oraz obowiązków przekłada się jednocześnie na zdolność do ustalania priorytetów. Wiesz, jaka sprawa w danej chwili wymaga Twojego zaangażowania, a jaka może być przesunięta w czasie. Usystematyzowanie działań uczy nas dokonywania, nierzadko trudnych, wyborów między tym, co ważne a najważniejsze.

Warto postarać się o to, aby wyrobić w sobie umiejętność organizowania wokół siebie tych spraw, na które mamy wpływ. Najlepiej zacząć od uporządkowania niewielkiej sfery naszego życia, na przykład swojego miejsca pracy i kontrolować ten stan. Szybko zauważymy, że nawet tak niewielka rzecz jak porządek na biurku przyczyni się do lepszej jakości zycia.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.