jak-prosic-o-rekomendacje.jpg

Jak prosić o rekomendację?

Rekomendacja, czyli polecenie usług bądź towarów konkretnej firmy swoim znajomym, współpracownikom czy innym klientom, to wyraz lojalności partnera biznesowego lub kontrahenta względem przedsiębiorstwa. Natomiast prośba o rekomendacje ze strony firmy to świadome narzędzie marketingowe, budujące jej pozytywny wizerunek na rynku oraz przynoszące konkretne korzyści w postaci większego grona odbiorców.

Nie bój się prosić o rekomendacje

Każdy przedsiębiorca powinien pamiętać o tym, że prośba o rekomendacje klientów to jego naturalne prawo i zarazem przejaw tego, że dba on o swoje interesy. Jednak należy mieć również na uwadze to, że polecanie danej firmy nie bierze się znikąd. Na referencje wystawione przez klientów trzeba sobie uczciwie zapracować. Dlatego proś o rekomendacje takich partnerów biznesowych, którzy wyrażali pozytywne opinie o usługach bądź produktach Twojej firmy. Musisz mieć pewność, że klient jest naprawdę zadowolony ze współpracy z Tobą. Ponadto, proś o rekomendacje pewnie i w sposób konkretny. Jeśli wiesz, że Twój klient prowadzi interesy z firmą, z którą Ty także chciałbyś nawiązać współpracę, poproś o referencje dla tego właśnie, konkretnego przedsiębiorstwa. Wskaż klientowi kierunek polecenia Twojej firmy.

Pamiętaj o formie rekomendacji

Rekomendacje przygotowywane przez klientów powinny zawierać wszystkie najważniejsze informacje o firmie, tak by potencjalny kontrahent, nieznający Twojego biznesu, dowiedział się o nim jak najwięcej. W tym celu pamiętaj, aby wystawiającemu referencje o Twojej firmie klientowi udzielić wyczerpujących informacji o przedsiębiorstwie. Udostępnij mu firmowe wizytówki, ulotki, broszury czy prospekty.

Zdobywanie pozytywnych opinii klientów oraz otrzymywane od nich rekomendacje budują sieć wzajemnych kontaktów biznesów i wpływają na rozpoznawalność firmy w bliższym, jak i dalszym jej otoczeniu. Dlatego tak ważne jest, aby bezpośrednio po zakończeniu zlecenia czy sfinalizowaniu współpracy prosić klientów o polecenie naszej firmy.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.