SEO pełne „kotwic”

Nie można wyobrazić sobie skutecznego pozycjonowania bez link building, czyli tworzenia sieci linków, umieszczanych głównie na stronach zewnętrznych. Jak jednak rozpocząć takie działania? Od uświadomienia sobie jak można rozbudowywać linkowanie. Niezbędny do tego okaże się anchor, który zapewnia skuteczność działań SEO. Co należy więc zrobić? Poznać jego rodzaje oraz rolę w zdobywaniu lepszej widoczności witryny w przeglądarce!

Czym jest anchor? Popularnie nazywany też kotwicą, stanowi treść hiperłącza, którą widzą użytkownicy. Przenosi ona internautę na daną podstronę. Jak go rozpoznać taki link? Jest zaznaczony innym kolorem, niż tekst ogólny, nie będący klikanym elementem. Co więcej trzeba wiedzieć o anchorach? Są bardzo ważne w procesie pozycjonowania, ze względu na fakt, że realnie wpływają na tworzenie struktury odnośników do wybranego serwisu.

Rodzaje anchor text

Można wymienić kilka typów anchor text. Dlaczego nie warto używać tylko  jednego z nich? Jest to źle odbierane przez Google – liczą się tylko zróżnicowane teksty linków.

Anchor brandowy – w hiperłączu zawarta jest nazwa danej firmy. To ona stanowi więc treść odsyłacza. Po co wykorzystuje się taką kotwicę? Aby wpłynąć na rozpoznawalność marki!

Exact Match – to tzw. anchor sprzedażowy. Do jego budowy wykorzystuje się precyzyjne frazy kluczowe, na które pozycjonowana jest wybrana strona. Co ważne, jeśli używa się go zbyt często najprawdopodobniej wystosowana zostanie kara, nałożona przez Google.

Partial Match – tak jak poprzedni anchor text wykorzystuje pozycjonowane wyrażenia, jednak po odmienieniu ich bądź rozszerzeniu ich treści. Uznawany za najbardziej naturalny sposób umieszczania hiperłączy.

Zero Match – jedena z najbezpieczniejszych „kotwic”, bowiem tekst do linku nie zawiera pozycjonowanych słów kluczowych.

Adres URL – jest to najpopularniejszy, a więc najczęściej stosowany rodzaj odnośnika. Stanowi bezpośredni link do witryny.

Anchor text a pozycjonowanie

Przede wszystkim, żeby rozbudować sieć linków do witryny, a więc link building, kotwice umieszcza się nie tylko na serwisach zewnętrznych, powiązanych tematycznie z pozycjonowaną stroną, ale i na samej witrynie. 

Należy pamiętać, ze wykorzystywanie tylko jednego rodzaju anchor text nie wpływa dobrze na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Roboty Google uznają takie działanie za niewłaściwe. Trzeba zwrócić także uwagę na treść odsyłacza. To właśnie ona wskazuje użytkownikom i robotom, jakie treści można znaleźć na witrynie, do której prowadzi umieszczone hiperłącze.

Nie wolno zapominać, że działania nad link building to tylko jedna z kwestii, wpływająca na wysoką pozycję strony w rankingu Google. Aby takie działania były skuteczne, należy powierzyć je sprawdzonej agencji i jej specjalistom SEO. Szukasz kogoś, kto mógłby pomóc? Zgłoś się do Alte Media, partnera Google https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych. Praca tego doświadczonego zespołu zapewni Twojej stronie lepszą pozycję w wyszukiwarce.

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *