Pomysł na firmę – drukarnia internetowa. Jak pozyskiwać klientów z zagranicy i jak się z nimi rozliczać?

Otwarcie drukarni to kapitałochłonna, ale opłacalna inwestycja. Odnosi się to zwłaszcza do tych właścicieli drukarni, którzy zdecydują się współpracować z zagranicznymi podmiotami.

Jak otworzyć drukarnię?

Zanim pozyskasz pierwsze zlecenia na druk materiałów reklamowych, np. ulotek czy katalogów, będziesz musiał zainwestować sporo pieniędzy. Dlaczego? Konieczny będzie zakup odpowiednich maszyn. To bardzo duży wydatek – może okazać się, że będziesz musiał starać się o wsparcie finansowe w postaci dotacji ze środków unijnych lub kredyt bankowy. Pierwsze rozwiązanie jest oczywiście korzystniejsze – możesz otrzymać bezzwrotną pomoc.

Współcześnie działające na rynku drukarnie najczęściej specjalizują się, oferując np. druk cyfrowy lub wielkoformatowy. Przed zakupem maszyn nie obejdzie się zatem bez wykonania rozeznania na rynku. Jako przyszły właściciel drukarni, musisz też podjąć decyzję dotyczącą jej lokalizacji – najtaniej będzie wynająć lub wybudować obiekt na obrzeżach miasta.

Jak pozyskiwać klientów?

Klientami drukarni są różne podmioty – wydawnictwa, firmy i klienci indywidualni. Jeżeli zdecydujesz się uruchomić drukarnię internetową, to wszystkim zainteresowanym umożliwisz składanie zamówień drogą elektroniczną – nie będą oni musieli przyjechać do drukarni, aby dostarczyć plik do druku. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne zarówno z punktu widzenia klientów (oszczędzają oni czas i pieniądze), jak i samego właściciela drukarni – będziesz mógł pozyskać klientów nawet z zagranicy.

Ponieważ strona internetowa drukarni internetowej musi umożliwić klientom składanie zamówień, jej stworzenie najlepiej powierzyć specjalistom. Abyś mógł pozyskiwać klientów z zagranicy, konieczne będzie przetłumaczenie strony m.in. na angielski. Powinieneś jednak wiedzieć, że taki wysiłek się opłaci – współpraca z zagranicznymi kontrahentami to konkretne pieniądze. Co więcej, zagraniczne wydawnictwa czy firmy chętnie zlecają wydruk materiałów polskim drukarniom, a to dlatego, że ich oferta jest konkurencyjna w porównaniu do drukarni działających na terenie innych krajów.

Współpraca z zagranicznymi podmiotami – o czym pamiętać?

Załóżmy, że otworzyłeś drukarnię i udało ci się pozyskać klientów z zagranicy. W takiej sytuacji musisz mieć dostęp do kantoru, aby nabywać i sprzedawać walutę. Okazuje się, że najniższy spread, a zatem najkorzystniejszy kurs oferują kantory internetowe. Jednym z nich jest kantor internetowy Fritz Exchange. Czym wyróżnia się on wśród konkurencji?

Kantor internetowy Fritz Exchange to kantor, który umożliwia klientom:

  • wymieniać środki przez 24 godziny 7 dni w tygodniu,
  • negocjować ceny kursów (w przypadku regularnych lub dużych wymian, czyli powyżej 10 tys. euro),
  • zyskać na wymianie środków, a to dlatego, że spread – w porównaniu do ofert banków i kantorów stacjonarnych – jest nawet o kilkadziesiąt groszy niższy,
  • szybko wymienić środki – 90% transakcji jest realizowanych w ciągu 15 minut.

Powyższe korzyści to jednak nie jedyne. Kantor internetowy Fritz Exchange zatrudnia trzy grupy pracowników do obsługi klientów biznesowych. Oznacza to, że zawsze otrzymasz niezbędną pomoc, i to na różnych polach:

  • specjaliści z biura obsługi klienta pomogą ci wówczas, gdy będziesz miał wątpliwości związane z obsługą serwisu,
  • doradcy ds. rynków finansowych ustalą z tobą wysokość spreadu,
  • dzięki dealerom walutowym/traderom będziesz miał dostęp do świeżych informacji dotyczących sytuacji rynkowej, bo to właśnie oni przygotowują merytoryczne artykuły i komentarze.

Liczy się bezpieczeństwo i innowacyjność

Jako właściciel drukarni, musisz zadbać m.in. o sprawną obsługę i szybkie dostarczanie gotowych materiałów, a także o bezpieczeństwo podczas składania przez klientów zamówień. Jako osoba, która zdecydowała się na kantor internetowy Fritz Exchange, powinieneś wiedzieć, że możesz być pewien bezpieczeństwa swoich pieniędzy, a to dlatego, że podmiot ten czerpie z ponad 20-letniego doświadczenia na rynku finansowym grupy finansowej Fritz Group.

Prowadząc biznes, z pewnością będziesz musiał dostosować się do oczekiwań potencjalnych klientów. Oznacza to m.in. nieustanne inwestowanie w nowe maszyny i rozwiązania technologiczne. Kantor internetowy Fritz Exchange również stawia na nowoczesność – jako pierwszy na rynku oferuje klientom możliwość skorzystania z kantoru automatyczny. To urządzenie gabarytami przypominające bankomat, które pozwala wymienić środki bez pośredników i po korzystnym kursie.

Czy teraz już wiesz, dlaczego też kantor internetowy Fritz Exchange to dobry partner biznesowy? Rozwijaj swój biznes, współpracując z najlepszymi.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *