Opakowanie a sprzedaż produktu

Opakowania produktów odgrywają z roku na rok coraz ważniejszą rolę. Wynika to między innymi z tego, że stale rośnie ilość sklepów samoobsługowych. W przypadku planowania kampanii promocyjnej należy zdawać sobie sprawę, że dobrze zaprojektowane opakowanie stanowi najbardziej efektywną formę reklamy.

Ta forma promocji jest skuteczniejsza niż reklamy ukazujące się w środkach masowego przekazu, ponieważ oddziałuje ona na klienta w czasie gdy jest w sklepie.

Opakowanie a tworzenie przewagi konkurencyjnej

W tej chwili jednym z najskuteczniejszych sposobów tworzenia przewagi konkurencyjnej jest kreowanie oraz odpowiednie promowanie produktu.  Na rynku dostępnych jest bardzo wiele podobnych a nawet identycznych produktów, dlatego tak ważne jest odpowiednie wyróżnienie towaru.

Dobre opakowanie powinno spełniać trzy kluczowe funkcje. Przede wszystkim powinno zabezpieczać znajdujący się w nim produkt przed uszkodzeniem lub zniszczeniem. Musi ono być również praktyczne, czyli lekkie, trwałe i poręczne by można łatwo je przenosić oraz przechowywać. Dobre opakowanie musi też spełniać funkcje reklamową. Opakowania i etykiety samoprzylepne jeśli są dobrze zaprojektowane mogą wpłynąć na konsumenta. Powinny one kreować w świadomości nabywcy pozytywny obraz marki oraz wywołać u niego potrzebę nabycia produktu.

Walory estetyczne opakowania

Z roku na rok wzrasta znaczenie opakowań a przede wszystkim jego warstwy wizualnej. Wynika to między innymi z tego, że zwiększa się ilość sklepów samoobsługowych. Dobrze zaprojektowane opakowanie to takie, które wywołuje u klienta impuls do dokonania niezamierzonych zakupów. W celu uzyskania takiego efektu opakowanie musi być atrakcyjne wizualnie.

Walory estetyczne są ważne jednak opakowanie w dalszym ciągu musi spełniać także swoje pozostałe role. Nie można zapominać, że na opakowaniu powinny się znaleźć najważniejsze informacje dotyczące produktu. Musi być też ono trwałe by odpowiednio zabezpieczyć to, co się w nim znajduje.  

Przeprowadzone badania potwierdzają, że konsumenci coraz większą uwagę zwracają na opakowania produktów. Okazuje się, że klienci większą uwagę zwracają na opakowania sugerujące wyglądem lepszą jakość produktu. Mniejsze znaczenie dla konsumentów mają informacje sugerujące niższą cenę. Taki trend wynika w dużym stopniu ze wzrostu zamożności społeczeństwa. Niektóre towary są kupowane jedynie ze względu na opakowanie, które jest wizytówką produktu i obrazem pewnej idei. Kluczem do sukcesu jest wywołanie pozytywnej reakcji emocjonalnej.  

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *