Najlepszy czas na wybór odpowiedniego CRM-u online – Nowy rok.
Jednym z najbardziej szczegółowo analizowanych aspektów jest sprzedaż produktów lub usług w zależności od profilu działalności danego przedsiębiorstwa. Coraz częściej jednak same wskaźniki sprzedażowe nie są wystarczające, aby odpowiednio ocenić potencjał przedsiębiorstwa i podjąć odpowiednie kroki w kolejnych latach działalności.
CRM online czy warto?
Rosnące znaczenie aspektów pozacenowych w procesie sprzedażowym sprawia, że firmy coraz częściej podejmują działania mające na celu nawiązywanie oraz utrzymywanie relacji ze swoimi klientami. Dynamiczny rozwój technologiczny pozwala tworzyć coraz to nowe rozwiązania dla potrzeb zarządzania relacjami z klientami. Narzędzia te są często niedoceniane zwłaszcza przez mikro przedsiębiorstwa. Panuje w nich powszechne przekonanie, że zasięg ich działalności bądź oferowane produkty lub usługi nie tworzą odpowiednio dużego potencjału do zarządzania, a już w szczególności z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych. Do tego celu z powodzeniem powinna wystarczać głowa pełna pomysłów, niezawodna pamięć lub ewentualnie zwykła kartka papieru. Niestety jest to bardzo mylne przekonanie, a o tym jak bardzo przekonali się ci przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na wykorzystanie profesjonalnego systemu CRM. Jak pokazuje praktyka pamięć w coraz większym natłoku informacji i wzrastającym tempie życia czasem zawodzi. Z kolei kartki papieru z najważniejszymi notatkami „lubią się” schować lub zgubić akurat w tym momencie, w którym są nam niezbędne.
Warto spojrzeć na to zagadnienie również z innej perspektywy zadając sobie pytanie ilu klientów straciliśmy lub nie zyskaliśmy na dłuższy czas przez tą przysłowiową kartkę papieru, którą „diabeł ogonem nakrył”.
Dlaczego nie?
Najczęstszym argumentem pojawiającym się przeciw wprowadzeniu systemu CRM jest aspekt finansowy, czyli „bo to za dużo kosztuje” lub „nie stać mnie”. Niestety przekonanie świadczy to powierzchownym i szablonowym podejściu do tematu. Jeżeli chcemy wprowadzić specjalnie dedykowany dla naszej firmy system CRM, uwzględniający specyfikę branży w jakiej działa i posiadający niezliczoną ilość narzędzi i zastosowań to oczywistym jest, że takie rozwiązanie nie będzie należało do najtańszych. Jednak w tym momencie pojawia się dodatkowe pytanie, czy aż tak zindywidualizowany i rozbudowany produkt jest niezbędny w naszej działalności oraz czy faktycznie będziemy z powodzeniem wykorzystywać wszystkie możliwości jakie nam oferuje. W przypadku, gdy odpowiedzią na powyższe pytanie jest „nie wiem”, „tak mi się wydaje”, „być może w przyszłości” to z podjęciem tej decyzji należałoby się przynajmniej wstrzymać (do momentu, aż się „dowiemy”) bądź całkiem z niej zrezygnować na rzecz innego rozwiązania.
CRM za darmo? Niemożliwe.
CRM nie musi być drogi, a nawet idąc krok dalej może być również bezpłatny. Wszystko zależy od tego jakie rozwiązanie będzie tym najlepszym akurat w przypadku naszej działalności. Oczywistym jest, że darmowa wersja systemu nie dostarczy narzędzi do skomplikowanych analiz wielokierunkowych dla ogromnych korporacji. Z kolei może okazać się strzałem w 10-tkę w przypadku mikro przedsiębiorstw.
Po co nam to wszystko?
Z reguły, jeżeli decydujemy się na jakieś rozwiązanie, to podstawową rzeczą jakiej od niego oczekujemy to ułatwienie pracy, życia oraz większa wygoda. Tak jest również w przypadku systemów CRM . Ma być łatwiej, prościej i co najważniejsze skuteczniej. Dobrze dopasowany CRM jest jak nasza „prawa ręka”, która uprości pewne aspekty naszej działalności. Wówczas nasze biurko i komputer staną się wolne od wszechobecnych karteczek z notatkami, a zamiast zaprzątać sobie głowę kolejnymi informacjami do zapamiętania będziemy mogli w spokoju zająć się sobą lub najbliższymi. Jeżeli dołożyć do tego fakt, że wszystkie niezbędne informacje i kontakty są zawsze w tym samym miejscu, nie znikną w najmniej odpowiednim momencie i są dostępne kiedy tylko mamy ochotę w nie zajrzeć, to czego chcieć więcej.
A może miniCRM?
Jeżeli po rozważeniu wszystkich za i przeciw doszedłeś do wniosku, że idealnym rozwiązaniem dla Ciebie jest system CRM niskobudżetowy, ale jednocześnie dający wiele możliwości, to atrakcyjnym narzędziem będzie aplikacja miniCRM.pl. Jest to rozwiązanie elastyczne, poprzez możliwość wyboru spośród kilku dostępnych wersji. Sam decydujesz jakich rozwiązań oczekujesz i jakie w pełni wykorzystasz w swojej działalności. Dodatkowo masz możliwość przetestowania danego rozwiązania zupełnie za darmo.
Najważniejsze funkcje aplikacji miniCRM:
- Historia działań
Historia twojej działalności, wszystkie podejmowane działania zgromadzone w uporządkowany sposób, w pełni dostępne. W ten sposób uwalniasz się od stosów wydruków zalegających w segregatorach, terminarzy sprzed lat. Zyskujesz przestrzeń w firmie, a jednocześnie dostajesz ułatwiony dostęp do danych, bez konieczności żmudnego wertowania ogromu papierów. Swoje działania w łatwy sposób przypisujesz do konkretnych kontrahentów, przez co zyskujesz przejrzystość, zwiększasz swoją ochronę przed ewentualną pomyłką i masz możliwość wyszukiwania działań danego kontrahenta. Co najważniejsze nie umknie Ci żaden szczegół, bo każde nawet najmniejsze zdarzenie masz odnotowane. - Kontakty
To twoja książka kontaktów. Nie jest jednak zwykłą książką telefoniczną, ponieważ zawiera wiele innych cennych informacji odnośnie danych klientów. Nie musisz już zastanawiać się czy osoba z którą rozmawiałeś to ani Ewa z firmy X czy może Y, bo nie pamiętasz dokładnej nazwy. Nie tracisz niepotrzebnie czasu tylko od razu możesz przystąpić do działania. - Interesy
Informacje odnośnie wszelkich zawartych transakcji. Oprócz suchych faktów księgowych (ile, kiedy, z kim) dodatkowo zyskujemy informację czy to nasz pierwszy kontakt handlowy czy cykliczny, jak doprowadziliśmy do zawarcia transakcji, a także kogo możemy mianować „ojcem sukcesu”. - Notatki
To nic innego jak nowoczesny zamiennik Twoich dotychczas wszędobylskich karteczek. Dzięki temu rozwiązaniu gromadzisz w jednej przestrzeni zapiski ze spotkań handlowych, bieżące sprawy do załatwienia (z dodatkową funkcją ustawienie powiadomienia), uwagi i prośby związane ze swoimi pracownikami, jak również pomysły na przyszłość. Trwałość zapisu daje pewność, że nic nam się nie zatraci w natłoku spraw i obowiązków. - Powiadomienia
Dzięki tej funkcjonalności nie zapomnisz już o żadnym ważnym telefonie czy przesłaniu wiadomości. Terminowość w dzisiejszych czasach jest bardzo ceniona. Dzięki tej funkcjonalności stajesz się profesjonalistą i masz wszystko pod kontrolą. - Raporty
Niezwykle istotna funkcja pozwalająca na bieżąco analizować wszystkie podejmowane działania, w szczególności te sprzedażowe. Dzięki tej funkcjonalności zyskujesz również narzędzie do monitorowania efektów pracy swoich pracowników. - Pola dodatkowe
To przestrzeń, gdzie system dostosowujemy bezpośrednio do swoich potrzeb, tworzymy nowe unikalne funkcjonalności, które pozwolą nam jeszcze efektywniej korzystać z tego narzędzia.
Więcej o funkcjach aplikacji dowiesz się tutaj.
To nie koniec świata
Jeżeli jeszcze do tej pory CRM był dla Ciebie tylko niepotrzebnym wydatkiem, na dodatek takim na który Cię nie stać lub kolejną fanaberią wymyśloną przez marketingowców w zmowie z informatykami to może po lekturze niniejszego artykułu warto jeszcze raz podjąć ten temat, chociażby po to by utwierdzić się w swoich przekonaniach. Jeżeli zaś tym razem w tych przemyśleniach pojawi się jedna myśl „a może warto”, to nie czekaj tylko jak najszybciej przekonaj się na własnej skórze. Nie od dziś przecież wiadomo, że kto się nie rozwija ten się cofa, a po co na własne życzenie odbierać sobie szansę na lepsze jutro. Jaka będzie przyszłość Twojej firmy zależy tylko od Ciebie – podejmij wyzwanie i ciesz się sukcesem!
Nie czekaj, sprawdź teraz możliwości miniCRM.pl – zarejestruj się i testuj do woli!
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!