Jak pisać dobre prasówki?
Wartościowy komunikat prasowy, z perspektywy mediów jako głównych decydentów, to taki, który nadaje się do opublikowania i rozpowszechnienia. Co zrobić, aby taki właśnie był? Wystarczy podczas jego tworzenia pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Zapraszam poniżej 🙂
Ważna informacja
Nadrzędną funkcją komunikatu prasowego jest informowanie. Ale nie może być to jakakolwiek informacja. Najbardziej pożądanymi w świecie mediów są te, które zawiadamiają o nowym wydarzeniu, nowym produkcie i które adresowane być mogą do jak najszerszego grona odbiorców. Aktualność przekazu i możliwość jego masowego odbioru są priorytetem w branży dziennikarskiej.
Kluczowy początek
Tytuł i pierwszy nagłówek są tymi elementami komunikatu prasowego, które decydują o tym, czy dziennikarz w ogóle będzie chciał go dalej czytać. Dlatego umieścić w nich trzeba najistotniejsze informacje, przedstawiające sedno sprawy.
Skupienie się na faktach
Informacyjna funkcja komunikatu sprawia, że nie ma w nim miejsca na osobiste komentarze, poboczne wątki czy dygresje. Liczą się tylko wiarygodne fakty. To główna wartość dobrej prasówki. Dla podkreślenia rzetelności przedstawianych informacji warto posłużyć się danymi statystycznymi, opublikowanymi wynikami badań czy wypowiedziami ekspertów z branży.
Łatwy kontakt
Jednym z końcowych elementów każdego komunikatu prasowego jest miejsce na podanie danych kontaktowych do autora prasówki czy firmy, na której polecenie on działa. Najczęściej jest to numer telefonu, e-mail czy adres strony www. Ważne, aby podawać taki kontakt, który jest jak najczęściej używany. Dzięki temu dziennikarz czy pracownik mediów będzie mógł skontaktować się z nami bez problemu, a nasza dostępność jest przecież istotnym czynnikiem w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Wiarygodność, rzetelność i aktualność to główne cechy dobrze sporządzonego komunikatu prasowego. Przestrzegając podanych wyżej zasad i koncentrując się również na estetycznej stronie informacji prasowej, czyli jej przejrzystości i czytelności, mamy dużą szansę dotarcia do jak największego grona odbiorców.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!