jak

Jak skutecznie wdrożyć CRM?

System CRM, kiedy znajdzie już w firmie swoje zastosowanie, a użytkownicy poznają wszystkie jego funkcje, wpłynie on na sprawne zarządzanie wszystkimi działaniami biznesowymi przedsiębiorstwa. Co należy jednak zrobić, aby proces wdrożenia CRM nie był drogą przez mękę?

Dopasuj CRM do charakteru firmy

Nie każda aplikacja CRM, a jest ich na rynku naprawdę sporo, może być dobra dla Twojej firmy. Wybierając system zarządzający relacjami z klientami, nie opieraj się tylko na opiniach znajomych, ale sam przeprowadź badanie rynku, przeanalizuj te funkcje aplikacji, które są najistotniejsze dla Twojego biznesu.

Najważniejsza jest prostota

Zdecyduj się na zakup takiego systemu CRM, który będzie najbardziej funkcjonalny i przyjazny dla użytkownika, tak aby każda z opcji CRM mogła zostać w pełni wykorzystana. Jasne w swojej użyteczności i wygodne w obsłudze funkcje to podstawa sprawnie działającej aplikacji.

Przedstaw korzyści

Nie zmuszaj potencjalnych użytkowników systemu do jego stosowania. Obudzisz w nich jedynie niechęć i opór. W zamian przedstaw im konkretne korzyści, na przykład oszczędność czasu czy wzrost sprzedaży, jakie mogą osiągnąć dzięki wykorzystaniu aplikacji w swojej pracy. Opisz zalety systemu CRM w sposób wiarygodny i przekonujący.

Metoda małych kroczków

Zanim wdrożysz ostatecznie system CRM, przeprowadź wpierw wstępny projekt pilotażowy, w którym uczestniczyć będzie niewielka liczba osób. Nie tylko zyskasz czas na to, aby oswoić pracowników z nową technologią, ale także będziesz mieć okazję na dopasowanie aplikacji do wewnętrznych procesów sprzedaży.

Duży nie znaczy dobry

Poszukując dla swojej firmy odpowiedniego systemu CRM, nie rozglądaj się tylko i wyłącznie za znanymi producentami aplikacji. Marki mniej znane na rynku mogą okazać się dla Ciebie i Twojego biznesu znacznie lepsze.

Intuicyjność

Szukaj takiego systemu CRM, który jest przede wszystkim intuicyjny i nie będzie wymagał od użytkownika ciągłego zastanawiania się nad jego złożonością i funkcjonowaniem. Aplikacja powinna być przyjazna w obsłudze głównie dla tych odbiorców, którzy wcześniej nie zetknęli się z podobnymi rozwiązaniami.

Przykład idzie od góry

Korzystanie z systemu CRM nie ma być karą dla pracownika. Jako członek kierownictwa firmy powinieneś pierwszy zaangażować się w użytkowanie aplikacji. Tylko wtedy można wspólnie doskonalić proces sprzedaży. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie szkolenia przyszłych użytkowników systemu przez managerów w firmie. Dzięki temu oni sami nauczą się obsługiwać aplikację CRM oraz będą dla odbiorców systemu wsparciem technicznym.

Pozbądź się starych nawyków

Korzystając z CRM i poznając jego funkcje, odchodź od innych systemów zarządzających relacjami i zadaniami w firmie. Nie będą Ci już potrzebne ręcznie napisane notatki, arkusze kalkulacyjne czy nawet maile. Wszystkie te funkcje obsłuży za Ciebie CRM.

Proces wdrażania systemu CRM może być szybki, sprawny i bezstresowy. Temu mają właśnie służyć przedstawione rady. Wypróbuj bardzo proste rozwiązanie dla małych firm – minicrm.pl. Aplikacja działa w chmurze, nie trzeba niczego instalować.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.